Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Zdokonalené modely FORD S-MAX a Galaxy

01.11.2018 Novinky FORD

Zdokonalené modely Ford S-MAX a Ford Galaxy dostali nové technológie a nové pohonné jednotky

  • Modely Ford S-MAX a Galaxy sú odteraz vybavené pokročilými vznetovými motormi EcoBlue s výkonom 120 koní, 150 koní, 190 koní a verzia Bi-turbo s výkonom 240 koní, ktoré zaisťujú úspornú jazdu.
  • Zdokonalená nová osemstupňová automatická prevodovka ovládaná pomocou otočného voliča umožňuje používanie adaptívneho tempomatu so systémom Stop & Go v hustej premávke.
  • Medzi ďalšie vylepšenia patrí efektívnejšia technológia systému monitorovania mŕtveho uhla, nový systém stieračov Ford ClearView

KOLÍN NAD RÝNOM, Nemecko, 12. septembra 2018 – Spoločnosť Ford zdokonalila štýlový model pre športové aktivity S-MAX a priestranný mikrobus Galaxy, aby zaistila zákazníkom z celej Európy ešte väčšiu úsporu paliva, vyšší výkon a kultivovanejší chod.

Modely Ford S-MAX a Ford Galaxy sú teraz po prvýkrát v ponuke so sofistikovaným 2,0-litrovým vznetovým motorom EcoBlue s výkonom od 120 koní do 240 koní a s pokročilou novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá sa ovláda pomocou štýlového a ergonomického otočného voliča.

Ponuka vylepšených technológií zahŕňa adaptívny tempomat (ACC) s funkcionalitou Stop & Go v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorý umožňuje bezproblémovú jazdu v hustej premávke. V ponuke je aj vylepšená verzia systému monitorovania mŕtveho uhla (BLIS), ktorý dokáže zaznamenať približujúce sa vozidlá vo väčšej vzdialenosti, a nový systém stieračov Ford ClearView pre ešte lepšiu viditeľnosť.

„Náš jedinečne štýlový S-MAX a praktický Galaxy sú teraz ešte neodolateľnejšie. Do výbavy pribudli pokročilé pohonné jednotky a technologickí asistenti vodičov, ktorí znižujú stres pri každej jazde,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe. „Náš 2,0-litrový motor Ford EcoBlue a osemstupňová automatická prevodovka zaisťujú mohutný a citlivý výkon podobný zážihovej jednotke s optimalizovanou spotrebou vznetového motora.“

Oba modely ponúkajú sofistikované technológie vrátane systému adaptívneho predného osvetlenia Ford, ktorý prispôsobuje uhol a intenzitu svetla svetlometov tak, aby zodpovedali prostrediu počas jazdy a dokáže zabrániť oslňovaniu ostatných vodičov pomocou systému neoslňujúcich diaľkových svetiel, a takisto aj aktívny parkovací asistent s funkciou kolmého parkovania bez nutnosti ovládania vozidla volantom.

Vďaka systému komunikácie a zábavy Ford SYNC 3 môžu vodiči v modeloch S-MAX a Galaxy ovládať audiosystém, navigačný systém, klimatizáciu a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. Vo výbave je 8-palcový farebný dotykový displej, ktorý je možné ovládať pomocou gest priblíženia a posunutia. Systém SYNC 3 je kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

Úsporná jazda bez námahy

2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue má výkon, krútiaci moment a jazdné parametre motora s väčším objemom, pričom si zachováva optimalizovanú spotrebu paliva a nízke emisie CO2 motorov s menším objemom. Pre modely Ford S-MAX a Ford Galaxy je k dispozícii s výkonom 120 koní, 150 koní a 190 koní – a vo verzii s dvomi turbodúchadlami s výkonom 240 koní.

Integrovaný systém nasávania so zrkadlovými portami pre optimalizované prúdenie vzduchu do motora, turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou, ktoré zvyšuje krútiaci moment v spodnom rozsahu otáčok a vysokotlakový systém vstrekovania paliva, ktorý je citlivejší, tichší a umožňuje presnejšie dávkovanie paliva, pomáhajú spĺňať najnovšie prísne emisné normy Euro 6 vypočítané pomocou celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP). Systém selektívnej katalytickej redukcie v štandardnej výbave prispieva k zníženiu emisií NOx.

2,0-litrový motor Ford EcoBlue s dvomi turbodúchadlami a výkonom 240 koní využíva malé vysokotlakové turbodúchadlo a väčšie nízkotlakové turbodúchadlo, ktoré pracujú spoločne už od nízkych otáčok a zaisťujú lepšiu odozvu a vyšší krútiaci moment. Pri vyšších otáčkach motora pracuje len väčšie turbodúchadlo a vytvára tlak potrebný na dosiahnutie maximálneho výkonu, čím zaisťuje hladké a lineárne zrýchlenie a pôžitok z pohodlnejšej jazdy.

Nová osemstupňová automatická prevodovka Ford bola navrhnutá tak, aby sa ešte viac znížila spotreba paliva a dosiahli sa rýchle a plynulé zmeny prevodových stupňov. Funkcie prevodovky:

  • Adaptívne plánovanie radenia, ktoré vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje čas preradenia. Systém dokáže identifikovať jazdu hore a dole kopcom a ostré zákruty, podľa čoho prispôsobuje radenie prevodových stupňov s cieľom zaistiť stabilnejšiu, pútavejšiu a kultivovanejšiu jazdu.
  • Adaptívne riadenie kvality radenia, ktoré vyhodnocuje informácie o vozidle a prostredí, pomáha tak prispôsobiť tlak spojky pre trvalé a hladké radenie prevodových stupňov. Táto technológia dokáže aj upraviť plynulosť radenia podľa štýlu jazdy.

Pre modely S-MAX a Galaxy je v ponuke aj šesťstupňová manuálna prevodovka a oba modely môžu byť vybavené technológiou inteligentného pohonu všetkých kolies Ford, ktorá hodnotí mieru priľnavosti kolies k povrchu vozovky a za menej ako 20 milisekúnd dokáže upraviť krútiaci moment až do pomeru 50/50 medzi prednými a zadnými kolesami – čo je dvadsaťkrát rýchlejšie ako žmurknutie očami. Systém bez problémov prepája krútiaci moment medzi všetkými štyrmi kolesami a zaisťuje bezpečnejšiu priľnavosť na ceste, a to najmä v klzkých podmienkach.

Pokročilé technické parametre

Rad aktualizácií pokročilých technológií a funkcií vozidla zdokonaľuje komfort a pohodlie pre vodiča a cestujúcich v modeloch Ford S-MAX a Ford Galaxy.

Adaptívny tempomat pomáha modelom S-MAX a Galaxy udržiavať pohodlnú vzdialenosť od vozidiel vpredu a vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke môže byť jeho funkcia prepojená so systémom Stop & Go, ktorý dokáže vozidlo v hustej premávke úplne zastaviť. Ak zastavenie trvá kratšie ako 3 sekundy, vozidlo sa automaticky znova rozbehne. Ak zastavenie trvá dlhšie ako 3 sekundy, vodič môže stlačiť tlačidlo na volante alebo jemne stlačiť plynový pedál a vozidlo sa rozbehne.

Technológia BLIS v prípade obidvoch modelov teraz dokáže skôr upozorniť na vozidlá, ktoré sa približujú do oblasti mŕtveho uhla vodiča vyššou rýchlosťou. Vďaka novej funkcii variabilného zadného dosahu dokáže systém BLIS teraz zaznamenať vozidlá vo vzdialenosti až 18 metrov za vozidlom.

Nový systém stieračov čelného skla Ford ClearView okrem toho pomáha vodičom efektívnejšie čistiť znečistené čelné sklo pomocou viacerých ostrekovacích trysiek namontovaných v ramenách stieračov, čím sa zlepší viditeľnosť v náročných jazdných podmienkach a súčasne sa efektívnejšie využíva kvapalina ostrekovačov.

V štandardnej výbave je 4-palcový farebný LCD displej na prístrojovom paneli, aby vodiči jasnejšie videli informácie o vozidle. K dispozícii je aj sofistikovaná 10-palcová prispôsobiteľná digitálna obrazovka s animovaným analógovým rýchlomerom a otáčkomerom.

Okrem modelov S-MAX a Galaxy vybavených motorom Bi-turbo EcoBlue s výkonom 240 koní je sofistikovaná technológia aktívneho potlačovania hluku odteraz súčasťou štandardnej výbavy aj pre modely S-MAX Vignale.

 Modely S-MAX ST-Line majú teraz športové červené brzdové strmene.


V roku 2019 uvedie Ford na trh novú generáciu hybridných modelov Mondeo – vrátane prvého hybridného kombi v rade Mondeo

  • Budúci rok príde na európsky trh rozšírený rad hybridných elektrických vozidiel Ford Mondeo so zážihovým motorom vrátane novej elegantnej a praktickej verzie kombi.
  • Karoséria kombi, vyvinutá špeciálne pre Európu, umožní majiteľom hybridného modelu Mondeo prevážať väčší náklad a pritom stále využívať výhody elektrického pohonu bez obáv z dojazdu.
  • Momentálne predávaný štvordverový hybridný model Mondeo ponúka 2,0-litrový zážihový motor, elektromotor a generátor, ako aj akumulátor s kapacitou 1,4 kWh, ktorý poskytuje maximálne kultivovaný chod v čisto elektrickom jazdnom režime.

KOLÍN NAD RÝNOM 1. októbra 2018 – Automobilka Ford dnes oznámila, že od roku 2019 plánuje rozšíriť ponuku úsporných hybridných elektromobilov Mondeo so zážihovým motorom, pričom prvýkrát uvedie hybridné Mondeo aj v podobe praktického a priestranného variantu kombi.

Zákazníkom, ktorí vyžadujú väčšiu prepravnú kapacitu, prinesie nové hybridné kombi radu Mondeo možnosť ťažiť v mnohých jazdných situáciách z úspornosti a kultivovanosti elektrického pohonu. Zároveň budú môcť aj naďalej využívať dojazd a slobodu, ktorú poskytuje tradičný spaľovací motor. Elegantnú karosériu kombi modelu Mondeo vyvinula automobilka špeciálne pre európskych zákazníkov.

Kompletné špecifikácie a ceny rozšíreného radu hybridných verzií modelu Mondeo uverejní Ford pred plánovaným spustením predaja. Firemní aj súkromní zákazníci sa môžu tešiť na atraktívne hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 a zároveň získajú presvedčivú alternatívu k vznetovým motorom.

Hybridný model Mondeo je aktuálne dostupný v podobe elegantnej štvordverovej karosérie so športovým profilom inšpirovaným kupé a nízkou líniou strechy.

„Praktickosť, ktorú poskytuje karoséria kombi, je pre mnohých zákazníkov absolútne nevyhnutná. Preto sa veľmi tešíme, že od budúceho roka si títo vodiči budú môcť znížiť svoje účty za palivo. O to sa postará sofistikovaný pohonný systém nášho nového hybridného kombi Mondeo s kombináciou zážihového motora a elektromotora,“ uviedol Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. „Elektrifikovaný pohon bude naďalej zohrávať kľúčovú úlohu v rámci našej európskej ponuky produktov. Ford investuje 11 miliárd dolárov a do roku 2022 plánuje do svojho globálneho portfólia 40 elektrifikovaných vozidiel doplniť 16 čistých elektromobilov.“

Hybridný systém pohonu v modeli Ford Mondeo používa elektromotor ako podporu pre špeciálne vyvinutý 2,0-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle na pohon kolies. Súčasťou systému je tiež generátor umožňujúci rekuperačné dobíjanie lítiovo-iónového recyklovateľného akumulátora s kapacitou 1,4 kWh a vzduchovým chladením, ktorý sa nachádza za zadnými sedadlami. Technológia rekuperačného brzdenia zachytáva až 90 percent energie, ktorá by sa zvyčajne stratila pri brzdení, a používa ju na dobíjanie akumulátora.

Hybridné Mondeo dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime, pričom zaručuje maximálne kultivovaný chod a úspornú prevádzku predovšetkým v meste a počas jazdy s častým zastavovaním a rozbiehaním. Hybridný pohonný systém dosahuje výkon 187 koní, a to s podporou automatickej prevodovky s plynule premenlivým pomerom od spoločnosti Ford, ktorá prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva. *

Medzi ďalšie technológie, ktoré vodičovi pomáhajú optimalizovať spotrebu, patrí rozhranie Smartgauge na sledovanie spotreby paliva a energie, elektrický posilňovač riadenia, elektricky ovládaná klimatizácia či chladiace a podtlakové systémy pohonnej sústavy, ktoré výrazným spôsobom znižujú odpor v motore.

K dispozícii sú tiež komfortné, praktické a bezpečnostné technológie, ako napríklad systém aktívneho brzdenia Active City Stop, aktívny parkovací asistent, zadné nafukovacie bezpečnostné pásy, komunikačný systém SYNC 3 s hlasovým ovládaním a 8-palcovou dotykovou obrazovkou, ako aj systém adaptívneho predného osvetlenia s dynamickými svetlometmi typu LED.

Hybridné Mondeo, ako prvé hybridné elektrické vozidlo, ktoré Ford vyrába v Európe, sa montuje v najmodernejšej továrni automobilky Ford v španielskej Valencii spolu s benzínovými a naftovými variantmi modelu Mondeo.

___________________________________

* Štvordverový hybridný model Ford Mondeo dosahuje spotrebu paliva od 4,4 l/100 km a emisie CO2 od 101 g/km.

Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a nariadenia Komisie (ES) č. 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

Od 1. septembra 2017 budú niektoré nové vozidlá typovo schválené podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) č. 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 postup WLTP úplne nahradí nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je súčasný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisií bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

Android a Android Auto sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

* Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

Od 1. septembra 2017 budú niektoré nové vozidlá typovo schválené podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP úplne nahradí nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je súčasný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálna spoločnosť so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. K jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Zároveň poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company a aktívne sleduje nové príležitosti na rozšírenie svojho podnikania investíciami do oblastí elektrifikácie, autonómneho riadenia a mobility. Spoločnosť Ford má približne 201 000 zamestnancov po celom svete. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej produktoch a spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 individuálnych trhoch a má približne 54 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 69 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a 8 nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky Ford privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba v Európe sa začala v roku 1911.

Späť

Galéria k článku