Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky HYUNDAI ~ TOP 5 SUV trendov

21.02.2019 Novinky HYUNDAI

Top 5 SUV trendov podľa majiteľov Hyundai Tucson

Bratislava, 19. február 2019 - Hyundai Tucson sa stal najpredávanejším SUV modelom roku 2018 na Slovensku. Celkovo sa ho predalo až 2 173 kusov. A to už je dostatočne veľký počet na to, aby sme v nákupnom správaní klientov mohli identifikovať zaujímavé trendy, s ktorými sa pri predajoch SUV modelov na Slovensku budeme zrejme stretávať aj tento rok.

Trend č. 1: Viac komfortu a technológií

V roku 2018 si mali klienti Tucsonu možnosť vybrať zo štyroch štandardných stupňov výbavy a jednej špeciálnej edície s názvom Shadow. Zaujímavé je, že až 57% všetkých predaných Tucsonov bolo v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium. Slovenskí zákazníci si v novom aute dopriali moderné bezpečnostné systémy a kvalitný infotainment. Súkromné osoby – až 84% - najviac preferovali vozidlá, ktoré boli vybavené zadnou parkovacou kamerou a službami Apple CarPlay a Android Auto.   

Trend č. 2: Benzín žiadanejší ako diesel

Ešte pred pár rokmi by sa zdalo, že pozícia naftových motorov v SUV modeloch je takmer neohroziteľná. Vozidlo s vyššou hmotnosťou a väčším aerodynamickým odporom si priam žiada silnejší naftový motor, ktorý vodičom prinesie vďaka nižšej spotrebe a cene za palivo významnú prevádzkovú úsporu. Pod vplyvom emisných škandálov či obáv z regulácie vjazdu naftových vozidiel v niektorých mestách západnej Európy badáme aj na Slovensku v segmente stredne veľkých SUV príklon k benzínovej motorizácii. Kým v roku 2017 sa až 53% zákazníkov Hyundai Tucson rozhodlo pre auto s naftovým motorom, rok 2018 priniesol zásadnú zmenu. Po prvý raz sa klienti priklonili viac k benzínovému pohonu, ktorý tvoril až 67% všetkých predaných Tucsonov na Slovensku.

Trend č. 3: Rastie obľuba automatickej prevodovky

Túžba po vyššom komforte a bezstarostnej jazde sa prejavuje aj v tom, že čoraz viac zákazníkov preferuje automatickú prevodovku. V roku 2018 bolo až 40% predaných Tucsonov vybavených automatickou prevodovkou. Pri podnikateľoch a firmách je tento trend ešte výraznejší: až 50% všetkých vozidiel Hyundai Tucson, ktoré si zakúpili firemní zákazníci, disponovalo automatickou prevodovkou.

Trend č. 4: Pohon 4x4 nie je podmienkou

SUV modely sú obľúbené okrem iného aj preto, lebo vďaka pohonu oboch náprav zvládnu aj jazdu po nespevnených cestách. V roku 2018 siahlo po Tucsone s pohonom 4x4 47% klientov, čo je o 5% viac ako v roku predchádzajúcom. Stále však bola viac ako polovica predaných Tucsonov s pohonom len prednej nápravy, čo potvrdzuje trend, že SUV modely sú žiadané nielen pre svoje terénne schopnosti, ale aj pre komfortnú jazdu v meste a na bežných cestách.

Trend č. 5: SUV aj vo firemných autoparkoch

Zamestnanci, ktorí majú k dispozícii služobné vozidlá aj na súkromné účely, v minulosti preferovali autá s dostatočným priestorom. Prím hrala najmä karosárska verzia kombi. Rastúca obľuba SUV-čiek však dostihla aj firmy. V minulom roku tvorili firemní zákazníci modelu Tucson až 50%. V porovnaní so súkromnou klientelou siahali firmy viac po Tucsonoch s najvyššou výbavou (34%), automatickou prevodovkou (50%) a vysoký podiel si zachovali dieselové motorizácie (49%).   

Tucson podľa požiadaviek klientov

Z uvedených trendov, ale aj z prieskumov spoločnosti Hyundai vyplýva, že zákazníci na Slovensku si Tucson vyberajú najmä pre jeho atraktívny dizajn, širokú paletu motorizácií, moderné bezpečnostné systémy a priaznivú cenu. Ako ideálne riešenie sa preto javí aktuálna ponuka značky Hyundai, ktorá prichádza so špeciálnym akčným modelom Tucson SMART. Ten ponúka dve benzínové motorizácie 1,6 GDi s výkonom 97 kW (132 k) a 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW (177 k) a jeden naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 100 kW (136 k). Zákazník má zároveň na výber z pohonov 4x2 aj 4x4. 

SMART balík v hodnote 1 000 EUR, ktorý získa klient bezplatne, obsahuje okrem iného aj bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, samostmievacie vnútorné spätné zrkadlo s kompasom, dažďový senzor, solárne sklá a zatmavené sklá zadných okien a tzv. Smart Pack s inteligentným kľúčom so štartovacím tlačidlom, alarmom, imobilizérom a kľučkami s osvetlením. Nechýba ani rádio so 7-palcovým farebným LCD a službami Apple CarPlay/Android Auto či zadná parkovacia kamera.

Akciový cenník a viac informácií o modeli Hyundai Tucson v špeciálnej výbave SMART nájdete tu.

____________________________ 

Hyundai Motor Slovakia

Hyundai Motor Czech, s.r.o., organizačná zložka Slovakia, je autorizovaným importérom značky Hyundai na Slovensku (ďalej len „Hyundai Slovensko“). V roku 2018 odovzdal zákazníkom v spolupráci so sieťou autorizovaných predajcov 7.621 osobných automobilov, čo predstavuje nárast o 6% v porovnaní s rokom 2017. Hyundai sa tak stal 3. najpredávanejšou značkou osobných áut na Slovensku s trhovým podielom 7,8%.  

Ďalšie informácie o spoločnosti Hyundai Slovensko, jej produktoch a službách sú k dispozícii na www.hyundai.sk. Sledujte Hyundai Slovensko na Facebooku @HyundaiSlovensko a Instagrame @HyundaiSlovensko.

Hyundai Motor Europe

V roku 2017 spoločnosť Hyundai Motor Europe odovzdala zákazníkom 543.292 automobilov – čo predstavuje nárast predaja o 3,9% oproti roku 2017. Takmer 75 % automobilov Hyundai predaných v regióne bolo navrhnutých, skonštruovaných a testovaných v Európe aby spĺňali požiadavky európskych zákazníkov. Dva európske závody - v Českej republike a Turecku - majú spolu výrobnú kapacitu 600.000 kusov automobilov ročne. Hyundai predáva automobily v 41 európskych štátoch v sieti 3.000 autorizovaných predajcov.

Ďalšie informácie o Hyundai Motor Europe a jej produktoch sú k dispozícii na www.hyundai.com/eu. Sledujte Hyundai Motor Europe na sieti Twitter @HyundaiEurope a Instagram @HyundaiEurope.

Hyundai Motor Co.

Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967, je významným svetovým partnerom v oblasti automobilovej výroby a súvisiacich služieb. Hyundai Motor Group má inovatívnu obchodnú štruktúru umožňujúcu využívanie zdrojov od taveného železa po hotové automobily. Spoločnosť Hyundai Motor má po celom svete 8 výrobných závodov a 7 dizajnových a technických centier a v roku 2018 celosvetovo predala vyše 4,5 milióna vozidiel. S viac ako 110.000 zamestnancami na celom svete Hyundai Motor pokračuje v rozširovaní  svojho modelového programu lokalizovanými vyrábanými modelmi a usiluje sa posilniť svoju rolu lídra v oblasti ekologického pohonu spustením výroby celosvetovo prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík – Hyundai ix35 Fuel Cell, a modelmi IONIQ, ktoré ako prvé na svete ponúkajú trojaký elektrifikovaný pohon – čisto elektrický, hybridný a plug-in hybridný.

Ďalšie informácie o Hyundai Motor a jej produktoch sú k dispozícii na http://worldwide.hyundai.com alebo www.hyundaiglobalnews.com.

Späť

Galéria k článku