Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Predstavujeme FORD FIESTA WRC 2017

13.12.2016 Novinky FORD

Pri príležitosti začiatku novej éry Majstrovstiev sveta v rely (WRC) predstavujeme Ford Fiesta WRC s motorom EcoBoost. Táto novinka vychádza z homologovaného vozidla Fiesta pre rok 2017 a bude ťahúňom spoločnosti M-Sport počas celej dychtivo očakávanej budúcoročnej sezóny.

Model Fiesta WRC je vytvorený podľa technických predpisov novej generácie, ktoré zaviedla Medzinárodná automobilová federácia (FIA), a ohlasuje príchod najnovších technológií v automobiloch svetových pretekov rely.

Napriek tomu, že nový model je postavený podľa nových predpisov, ročník 2017 vizuálne pripomína časy Skupiny B, v ktorej má najnovší počin dielne spoločnosti M-Sport stále výrazný pôvod – má rovnakú platformu ako najpredávanejší malý automobil v Európe.

Fiesta WRC vychádza z nedávno predstaveného úplne nového homologovaného modelu Ford Fiesta, a svoj výkon a štýl čerpá z automobilu, ktorý je mimoriadne obľúbený tak na cestách ako aj na trati.

Fiesta – vo svojich rôznych podobách, ako model R1, R2, R5, S2000 či WRC – sa od svojho uvedenia do sveta športu stala najúspešnejším modelom motoristických pretekov a získala nespočetné množstvo víťazstiev a vavrínov na šampionátoch po celom svete.

Len v tomto roku získal Ford Fiesta R5 pozoruhodných 159 priamych víťazstiev – čo je viac ako akýkoľvek iný model R5 – ako aj nespočetné množstvo víťazstiev vo svojej triede, a tiež vyhral druhé Majstrovstvá Európy v rely po sebe.

Najnovšie želiezko v ohni od spoločnosti M-Sport, ktoré vzniklo doslova z čistého listu papiera, je ďalšou pôsobivou poklonou modelu Fiesta, a jeho vývojový tím je presvedčený, že sa mu podarí vrátiť na najvyšší stupeň víťazov.

Karoséria s aerodynamikou navrhnutou podľa počítačovo modelovanej dynamiky kvapalín (CFD) má predný a zadný rozdeľovač, brzdiace plošiny a pôsobivé zadné krídlo, ktoré dodáva modelu Fiesta WRC nápadný vizuálny dizajn.

Fiesta s najvyššou úrovňou špecifikácie, ktorá je ešte pôsobivejšia a výraznejšia než jej predchodca, prešla kompletnou zmenou dizajnu. Až 95 percent vozidla je navrhnutého úplne od nuly a v aktuálnej podobe ponúka vyšší výkon aj väčšiu mechanickú priľnavosť.

Zákazkový motor EcoBoost s objemom 1 600 cm3 a technológiou priameho vstrekovania paliva vyvinie výkon 380 k, dodá 450 Nm krútiaceho momentu a je vybavený obmedzovačom nasávania s priemerom 36 mm. Zvuk tohto motora treba počuť, aby mu človek uveril.

Nová šesťstupňová sekvenčná prevodovka s hydraulickým posunom sa tiahne popri viaclamelovej spojke a aktívny medzinápravový diferenciál zabezpečuje lepšie ovládanie aj výkon.

Ďalším posunom vo vývoji vozidla sú prepracované vzpery MacPherson s tlmičmi Reiger s externým rezervoárom, ktoré umožňujú samostatné nastavenie odporu pri stlačení a pri odraze. Vetrané brzdové kotúče s unikátnymi monoblokovými strmeňmi so štyrmi piestami zasa zabezpečujú vyššiu účinnosť brzdenia.

Kompletný zber údajov o podvozku a motore umožňuje našim konštruktérom vykonávať diagnostiku a posilňovať výkonnosť počas podujatia, zatiaľ čo dvojitá palubná obrazovka pre vodiča aj spolujazdca udržiava našu posádku na trati.

Hlavnú zložku vývoja modelu Fiesta WRC tvorilo aj zvýšenie bezpečnosti. K podvozku je privarená oceľová bezpečnostná klietka T45 s konštrukčnými výstužami prahov dverí.

Výrazne sa zvýšilo aj zastúpenie peny so zvýšenou schopnosťou pohlcovať energiu nárazu, a to zo 60 litrov na najmenej 95 litrov. Touto penou sú vatované sedadlá Sparco pre posádku vozidla, vďaka čomu sa zlepšili údaje zo systému riadenia spotreby energie až o 20 percent.

Netreba ani hovoriť, že nová a vzrušujúca éra už takmer nastala. Fiesta WRC, ktorá má za sebou presne 6 392 kilometrov testovania a ďalšie ju čakajú na budúci týždeň, je pripravená pustiť sa do jednej z najnáročnejších a najnamáhavejších etáp Majstrovstiev sveta v rely.

Malcolm Wilson OBE, generálny riaditeľ spoločnosti M-Sport:

„Pri vstupe do novej éry Majstrovstiev sveta v rely je v celom tíme cítiť ozajstné vzrušenie, a to právom, pretože si myslím, že s novým Fordom Fiesta WRC sme vytvorili niečo veľmi špeciálne.

Sám som toto vozidlo riadil a môžem úprimne povedať, že je jedným z najpôsobivejších, aké sme kedy vyrobili. Jazda na ňom prináša skutočné vzrušenie, auto znie fantasticky a vyzerá absolútne úžasne.

Každý tím začína s rovnakými podmienkami a ja som presvedčený, že sme vyrobili ďalšie vozidlo, ktoré dokáže zdolávať výzvy – a víťaziť – na tej najvyššej úrovni.

Viac ako 95 percent vzniklo úplne od nuly a náš tím mal k dispozícii všetko, čo chcel a potreboval na to, aby postavil čo najlepší automobil. Nešetrilo sa na žiadnych nákladoch a do sezóny 2017 vstupujeme s jediným cieľom – vrátiť sa na najvyšší stupeň víťazov.“

Chris Williams, vedúci konštruktérskeho tímu spoločnosti M-Sport:

„Do tohto projektu sme vložili nesmierne veľa úsilia, vášne a nadšenia a celý máš tím mu bol úprimne oddaný.

Navrhovanie úplne nového vozidla celkom od nuly umožnilo nášmu tímu prehodnotiť každý jeden komponent, a vyrobiť tak najľahšie a najnovátorskejšie vozidlo, aké sa v danej chvíli vyrobiť dalo.

Posunuli sme prirodzené hranice vo všetkých oblastiach a pod povrchom sa dejú ďalšie veľmi zaujímavé veci, o ktorých si myslíme, že sú pre toto vozidlo unikátne a pri skúškach už výrazne prispeli k zlepšeniu jeho výkonu.

Nebola to ľahká cesta, ale každý si od samého začiatku uvedomoval, aký má toto vozidlo veľký potenciál, a to nám dodávalo energiu, aby sme ho z neho dostali.“

MSPORT_2017DriverLineup.pdf

Späť

Galéria k článku