Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Nový Ford S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid (TS)

11.02.2021 Novinky FORD

Nový S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid: elektrifikované vozidlá pre aktívne rodiny v duchu elektrifikačnej stratégie značky Ford

  • Nový Ford S-MAX Hybrid, prvý elektrifikovaný model z radu športových vozidiel pre aktívny životný štýl S-MAX, ponúka praktických sedem sedadiel a výhody plne hybridného pohonu so zážihovým a elektrickým motorom.
  • Nový model má o viac ako 10 percent nižšie emisie COnež naftový variant, pričom si plne zachováva flexibilitu a priestrannosť vozidiel z radu S-MAX a ponúka možnosť jazdy na čisto elektrický pohon bez nutnosti dobíjania cez kábel.
  • Ford zároveň predstavuje nový osobný transportér Galaxy Hybrid s plne hybridným pohonom, ponúkajúci prvotriednu kultivovanosť, hospodárnosť konkurujúcu naftovým variantom a možnosť jazdy na čisto elektrický pohon.
  • Ford S-MAX Hybrid je dostupný už od 36 380 €, model Galaxy Hybrid od 37 490 €.
  • detaily a nový cenník Ford S-MAX
  • detaily a nový cenník Ford Galaxy


Spoločnosť Ford oznámila, že európski zákazníci si už môžu objednávať nový model z kategórie športových vozidiel pre aktívny životný štýl Ford S-MAX Hybrid. Ponúka kombináciu sedemmiestneho interiéru s kultivovanosťou, hospodárnosťou a praktickosťou plne hybridného pohonu.

Vďaka inovatívnemu konštruktérskemu prístupu sa pod elegantnú karosériu všestranného modelu S-MAX podarilo bez obetovania priestoru, flexibility či unikátnych športových jazdných vlastností zakomponovať úspornú pohonnú sústavu so zážihovým motorom a elektromotorom. Nový S‑MAX Hybrid má o viac ako 10 percent nižšie emisie CO2 (WLTP) než ekvivalentný model so vznetovým motorom EcoBlue. 1

Kombinácia 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, 1,1 kWh lítiovo-iónového akumulátora, elektromotora a najnovšej generácie prevodovky s rozdelením hnacej sily, ktorá je zárukou ľahko dostupného vysokého výkonu, dáva aktívnym rodinám možnosť znížiť svoje emisie CO2 a cestovať vo väčšej pohode. Elektrický pohon sa inteligentne pripája tak, aby pomáhal znižovať spotrebu zážihového motora alebo na krátkych úsekoch zaisťoval tichý čisto elektrický pohon.

Akumulátor sa automaticky dobíja zo spaľovacieho motora a rekuperáciou pri jazde bez zošliapnutého plynového pedála alebo pri brzdení. Keďže S-MAX Hybrid nevyžaduje, aby ho majitelia pripájali k externým zdrojom energie, bude vždy pripravený poskytnúť výhody elektrifikovaného pohonu bez ohľadu na nečakané zmeny plánov.

Štýlový S-MAX Hybrid nadväzuje na tradičné spojenie športového zovňajška s praktickosťou a flexibilitou osobného transportéra. Vďaka jednoducho konfigurovateľným sedadlám a variabilnému batožinovému priestoru možno za prvým radom sedadiel získať až 2 200 litrov priestoru na náklad. 2 Pri voľnočasových aktivitách poteší schopnosť ťahať príves s maximálnou hmotnosťou do 1 560 kg, resp. 1 750 kg (v závislosti od variantu). 3

 S-MAX je originálne športové vozidlo pre aktívny životný štýl, ktoré chce teraz ešte viac osloviť aj novú generáciu zákazníkov, pretože prvýkrát ponúka možnosť jazdy na čisto elektrický pohon. Veľký podiel na atraktivite modelu S-MAX malo vždy spojenie športových jazdných vlastností pripomínajúcich osobný automobil s inováciami dokonale prispôsobenými rodinnému životu, ako napríklad sedadlá sklopiteľné do roviny s podlahou stlačením jedného tlačidla. Vďaka tomu sa nový hospodárny a kultivovaný hybridný pohon stáva prirodzenou súčasťou modelového radu,“ povedal Roelant de Waard, generálny riaditeľ pre segment osobných vozidiel spoločnosti Ford of Europe.

Spoločnosť Ford prvýkrát ponúka plne hybridný variant aj v prípade sedemmiestneho osobného transportéra Galaxy. Nový Galaxy Hybrid využíva rovnaký sofistikovaný pohonný systém so zážihovým a elektrickým motorom ako S‑MAX Hybrid, čo mu zaručuje hospodárnosť konkurujúcu naftovým variantom v spojení s optimalizovanou kultivovanosťou jazdy.



Elektrický pohon bez káblov
Nový S-MAX Hybrid ponúka rovnakú priestrannosť a flexibilitu ako existujúce varianty modelu S-MAX v päť- alebo sedemmiestnej verzii, a to vďaka zakomponovaniu 60-článkového lítiovo-iónového akumulátora do vodotesnej, nárazy absorbujúcej, konštrukcie pod podlahou zadného batožinového priestoru.

1,1 kWh akumulátorová batéria má systém kvapalinového chladenia, vďaka čomu môžu byť jej články tesnejšie pri sebe, čo znamená efektívnejšie využitie priestoru. V záujme maximálnej praktickosti má vozidlo špeciálne navrhnutý systém výfuku s dvomi výstupmi obchádzajúcimi akumulátor, čo umožňuje jeho nízke umiestnenie. Vďaka takémuto usporiadaniu sa medzi podbehy zadných kolies modelu S-MAX Hybrid vojde náklad s výškou takmer 1 meter a šírkou viac ako 1 meter. Dokonca aj po vyklopení všetkých siedmich sedadiel ostáva k dispozícii 285 litrov priestoru na batožinu. 2

Elektrický pohon dáva modelu S-MAX doposiaľ najkultivovanejší jazdný prejav. Technológia rekuperačného brzdenia dokáže zachytiť a do akumulátora uložiť až 90 percent energie, ktorá by sa inak pri normálnom brzdení stratila. Táto energia napája elektromotor, ktorý dokáže sám poháňať predné kolesá a postarať sa o tichý rozbeh z nulovej rýchlosti. Elektromotor môže na krátky čas zaistiť čisto elektrický pohon, ktorého dokonalú kultivovanosť a nulové emisie ocení vaše okolie najmä v mestskom prostredí. Systém kvapalinového chladenia akumulátora eliminuje potrebu používať chladiaci ventilátor, čo ešte viac znižuje hladinu hluku v interiéri.

Elektromotor dokáže navyše pracovať súbežne so zážihovým motorom, čoho výsledkom sú hodnoty spotreby už od 6,4 l/100 km a emisií CO2 od 146 – 147 g/km (WLTP). 4 To z modelu S-MAX Hybrid robí presvedčivú alternatívu k vozidlám Ford so vznetovými motormi EcoBlue.

Pohonná sústava s výkonom 190 k dokáže vozidlu udeliť zrýchlenie z 0 na ‑100 km/h za 9,8 sekundy. Prirodzene športový charakter modelu S-MAX dotvára hladká lineárna akcelerácia, na ktorej sa podieľa aj prepracovaný riadiaci modul motor-generátora. Ten dokáže nerušivo prepínať medzi čisto elektrickým pohonom, hybridným režimom a zážihovým motorom.

Plne hybridný model využíva prevodovku s rozdelením hnacej sily vyvinutú spoločnosťou Ford, ktorá dokáže simulovať radenie prevodových stupňov, čo ešte umocňuje športový zážitok z jazdy. V záujme silnejšieho pocitu angažovanosti vodiča systém automaticky reguluje otáčky motora podľa rýchlosti jazdy.

Na voľbu režimov prevodovky slúži štýlový, ergonomicky tvarovaný otočný ovládač, ponúkajúci prídavný režim maximálneho brzdenia motorom, ktorý oceníte pri ťahaní prívesu alebo strmom klesaní. Výsledkom je komfortnejšia jazda a maximálna miera rekuperácie energie. Vďaka vyspelému pohonnému systému dokáže MAX Hybrid ťahať príves až do hmotnosti 1 750 kg (päťmiestny variant), resp. 1 560 kg (7-miestny variant). 3

 

Technológie, ktoré vodiča zbavujú stresu
Pri jazde pomáhajú vodičom sledovať a zlepšovať spotrebu paliva a energie intuitívne technológie využívajúce dostupný 10-palcový digitálny blok prístrojov. Napríklad funkcia Brake Coach nabáda vodiča k pozvoľnému brzdeniu, pri ktorom sa do akumulátora vracia viac energie. Funkcia EV Coach zas vodičovi pomáha pochopiť, kedy vozidlo využíva elektrický či hybridný pohon.

V modeli S-MAX Hybrid si každý cestujúci môže pri jazde užívať konektivitu vďaka štandardne montovanému modemu FordPass Connect, ktorý dokáže poskytnúť WiFi pripojenie až pre 10 zariadení. 5 Vďaka živým dopravným aktualizáciám pre navigačný systém môže vodič plánovať trasy tak, aby boli rýchlejšie a menej stresujúce. 6

Technológia FordPass Connect navyše podporuje funkcie diaľkového ovládania a prístupu prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass vrátane zamykania/odomykania dverí, zisťovania stavu vozidla či lokalizácie vozidla, 7 ako aj sofistikovaného systému informovania o lokálnych nebezpečenstvách od spoločnosti Ford. Táto technológia dokáže vodiča upozorniť na nebezpečnú situáciu na ceste, aj keď ju ešte nevidno, pretože sa, napríklad, nachádza za zákrutou alebo pred inými vozidlami. 8

Variant Titanium môže mať v prednom rade sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, vďaka ktorým si vodič a jeho spolujazdec budú môcť vychutnať ešte väčší komfort na dlhých cestách. Zárukou kvality je certifikát od uznávanej organizácie Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravé chrbty). Sedadlá vodiča a spolujazdca vo variante S‑MAX Vignale Hybrid majú funkciu vyhrievania a chladenia a tiež masážnu funkciu. Nastaviteľné sú v 10 smeroch.

Všetky tri sedadlá v strednom rade majú body Isofix na upevnenie detskej sedačky. Sedadlá v druhom a treťom rade sú navyše vybavené funkciou Easy Fold, vďaka ktorej možno individuálnym sklopením sedadiel pomocou ovládacích tlačidiel v batožinovom priestore jednoducho usporiadať interiér do optimálnej konfigurácie. Dostupná je tiež funkcia ovládania dverí batožinového priestoru bez použitia rúk, ktorá uľahčuje prístup k batožinovému priestoru, keď nesiete tašky, balíky alebo dieťa.


Galaxy Hybrid ponúka cestovanie prvou triedou
Spoločnosť Ford už prijíma objednávky aj na model Galaxy Hybrid, poháňaný rovnakým benzínovo-elektrickým systémom s výkonom 190 koní ako S-MAX Hybrid.

Osobný transportér Galaxy Hybrid ponúkajúci už v štandardnej verzii prvotriedny zážitok z cestovania až pre siedmich cestujúcich je dostupný vo variantoch Titanium a V-Line. Hodnoty spotreby paliva sa začínajú už od 6,4 – 6,5 l/100 km pri emisiách CO2 od 148 – 149 g/km (WLTP). Z nuly na ‑100 km/h dokáže toto vozidlo zrýchliť za 10 sekúnd. 3

Tak ako v prípade modelu S-MAX Hybrid, aj priestranný Galaxy Hybrid ponúka rovnakú úroveň praktickosti ako zvyšok radu Galaxy. Cestujúci v prvom a druhom rade sedadiel majú k dispozícii priestor vysoký viac ako 1 meter. Za prednými sedadlami možno vytvoriť nákladový priestor s objemom až 2 339 litrov a aj po vyklopení všetkých sedadiel ostane na batožinu ešte 300 litrov priestoru. 2

Nové modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid sú len prvé dve zo 17 elektrifikovaných vozidiel, ktoré spoločnosť Ford plánuje predstaviť európskym zákazníkom do konca tohto roka. V ponuke máme celý rad elektrifikovaných pohonov, od mild-hybridného až po plne elektrický, čiže každý zákazník si môže vybrať ten správny model podľa vlastného životného štýlu,“ uzavrel Roelant de Waard.

Modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid a ich lítiovo-iónové akumulátorové batérie sa montujú vo výrobnom závode Ford v španielskej Valencii.


 

 

   


   

# # #

1 S-MAX Hybrid s celkovým systémovým výkonom 190 k a emisiami CO2 od 146 – 147 g/km (WLTP) v porovnaní s modelom S-MAX s 2,0-litrovým vznetovým motorom EcoBlue s výkonom 190 k, predným náhonom a automatickou prevodovkou: celkové emisie CO2 od 165 – 168 g/km.

2 Kapacita batožinového priestoru a nosnosť sú limitované hmotnosťou nákladu a rozložením jeho hmotnosti.

3 Max. hmotnosť prívesu závisí od prevážaného nákladu, konfigurácie vozidla, príslušenstva a počtu cestujúcich. Uvedené limity týkajúce sa ťahania prívesu predstavujú maximálnu celkovú hmotnosť prívesu, s ktorým sa vozidlo s uvedenou celkovou prípustnou hmotnosťou dokáže rozbehnúť v stúpaní 12 percent v nulovej nadmorskej výške. Výkonnostné parametre a hospodárnosť budú pri ťahaní prívesu v prípade všetkých modelov horšie.

4 S-MAX Hybrid s emisiami CO2 od 146 – 147 g/km a spotrebou paliva od 6,4 l/100 km (WLTP) (128 – 129 g/km, resp. 5,6 l/100 km podľa NEDC) s pneumatikami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy.

Galaxy Hybrid s emisiami CO2 od 148 – 149 g/km a spotrebou paliva od 6,4 – 6,5 l/100 km (WLTP) (134 – 135 g/km, resp. 5,8 – 5,9 l/100 km podľa NEDC) s pneumatikami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbave.

Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdovej vzdialenosti na elektrický pohon sú stanovené v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a nariadenia (EÚ) č. 2017/1151 v najnovšom znení. Použité štandardné testovacie postupy umožňujú vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov.

5 Funkciu je nutné aktivovať.

6 Na využívanie živých dopravných aktualizácií je po uplynutí prvotného skúšobného obdobia potrebné samostatné predplatné.

7 Aplikácia FordPass, kompatibilná so smartfónmi Apple a Android, je dostupná na portáloch Apple App Store a Google Play v 40 európskych krajinách.

8 Funkcie pomáhajúce vodičovi majú len dopĺňať, a nie nahrádzať pozornosť vodiča, jeho úsudok ani ovládanie vozidla vodičom.

Späť

Galéria k článku