Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky HYUNDAI ~ Hyundai vyvinul nový vyspelý motor

11.07.2019 Novinky HYUNDAI

Hyundai Motor Group ako prvý predstavil motor s technológiou CVVD s lepším výkonom a nižšími emisiami

cvvd_motor_hyundai

  • Prvá technológia na svete, ktorá riadi časovanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, je určená pre sériovú výrobu
  • Technológia zvyšuje výkon o 4% a úsporu paliva o 5% a znižuje emisie o 12%.
  • Nová technológia motorov sa po prvý raz objaví v motore Smartstream G1.6 T-GDi

Skupina Hyundai Motor Group vyvinula ako prvá na svete technológiu CVVD (Continuous Variable Valve Duration), ktorá sa bude v budúcnosti využívať vo vozidlách Hyundai a Kia. Inovácia bola predstavená v Hyundai Motorstudio Goyang spolu so Smartstream G1.6 T-GDi - prvým motorom, ktorý túto technológiu využíva.

CVVD optimalizuje výkon motora a úsporu paliva a zároveň je šetrný k životnému prostrediu. Technológia regulácie ventilov reguluje trvanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, čím dosahuje zvýšenie výkonu o 4% a zlepšenie úspory paliva o 5%. Okrem toho táto technológia znižuje emisie až o 12%.

Vývoj technológie CVVD je dobrým príkladom toho, ako skupina Hyundai Motor Group posilňuje technológie pohonnej sústavy,“ povedal Albert Biermann, prezident a riaditeľ divízie výskumu a vývoja v Hyundai Motor Group. „Budeme pokračovať v úsilí o inovácie, aby sme priniesli zmeny paradigiem a zabezpečili udržateľnosť nášho biznis modelu.

Inovácia: Nepretržítá variabilná doba trvania otvorenia ventilu 

Výkon a účinnosť spaľovacieho motora sa doteraz riadili technológiou variabilného časovania ventilov, ktorá upravuje načasovanie otvárania a zatvárania ventilov a zdvih otvorenia ventilu, pričom výkon motora sa dosahuje počas cyklu nasávanie-kompresia-expanzia-výfuk.

Typické technológie regulácie ventilov riadia načasovanie otvárania a zatvárania ventilov (ako pri variabilnom časovaní ventilov - CVVT) alebo regulujú objem privádzaného vzduchu nastavením zdvihu ventilov (variabilný zdvih ventilov - CVVL). Predchádzajúce technológie regulácie ventilov nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu a nemohlo reagovať na rôzne jazdné situácie. CVVD berie technológiu novým smerom úpravou, ako dlho je ventil otvorený.

Keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu spôsobeného kompresiou. Na druhej strane, keď je požadovaný vysoký výkon motora, napríklad keď vozidlo jazdí vysokou rýchlosťou, je sací ventil zatvorený na začiatku kompresného zdvihu, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.

Motor Smartstream G1.6 T-GDi

Spolu s novou technológiou CVVD Hyundai predstavil aj nový motor Smartstream G1.6 T-GDi, 16 ventilový turbo-benzínový motor s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 265 Nm. Nové pohonné ústrojenstvo je prvé, ktoré využíva novú technológiu CVVD v skupine Hyundai a tiež je vybavené recirkuláciou výfukových plynov s nízkym tlakom (LP EGR) na ďalšiu optimalizáciu palivovej účinnosti.

Systém recirkulácie výfukových plynov vracia časť výfukových plynov produkovaných  motorom do spaľovacej komory, čím vzniká chladiaci účinok a znižujú sa emisie oxidov dusíka. G1.6 T-GDi má tiež nízkotlakový systém, ktorý presmeruje výfukové plyny na prednú časť kompresora turbodúchadla namiesto nasávacieho systému, aby sa zvýšila účinnosť pri vysokom zaťažení.

Okrem toho má nová jednotka integrovaný systém tepelného manažmentu, ktorý rýchlo zahrieva alebo ochladzuje motor na optimálnu teplotu, a vysoko výkonný systém priameho vstrekovania paliva, ktorý dosahuje 350 barov a prekonáva 250 barov predchádzajúceho motora T-GDi. Ďalej sa vďaka použitiu pohyblivých častí motora s nízkym trením dosiahlo zníženie trenia až o 34%.

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi bude použitý v modeli Hyundai Sonata Turbo, ktorý bude uvedený na trh v druhej polovici tohto roka. Pôjde tak o prvý zo série vozidiel Hyundai a Kia s novou technológiou a motorom. Informácie o prvom vozidle Kia, ktoré majú byť vybavené týmto motorom, budú zverejnené neskôr v čase uvedenia vozidla na trh.

Pozrite si video o novej technológii motorov tu:


Hyundai Motor Slovakia
Hyundai Motor Czech, s.r.o., organizačná zložka Slovakia, je autorizovaným importérom značky Hyundai na Slovensku (ďalej len „Hyundai Slovensko“). V roku 2018 odovzdal zákazníkom v spolupráci so sieťou autorizovaných predajcov 7.621 osobných automobilov, čo predstavuje nárast o 6% v porovnaní s rokom 2017. Hyundai sa tak stal 3. najpredávanejšou značkou osobných áut na Slovensku s trhovým podielom 7,8%.  
Ďalšie informácie o spoločnosti Hyundai Slovensko, jej produktoch a službách sú k dispozícii na www.hyundai.sk. Sledujte Hyundai Slovensko na Facebooku @HyundaiSlovensko a Instagrame @HyundaiSlovensko.
Hyundai Motor Europe
V roku 2018 spoločnosť Hyundai Motor Europe odovzdala zákazníkom 543.292 automobilov – čo predstavuje nárast predaja o 3,9% oproti roku 2017. Takmer 75 % automobilov Hyundai predaných v regióne bolo navrhnutých, skonštruovaných a testovaných v Európe aby spĺňali požiadavky európskych zákazníkov. Dva európske závody - v Českej republike a Turecku - majú spolu výrobnú kapacitu 600.000 kusov automobilov ročne. Hyundai predáva automobily v 41 európskych štátoch v sieti 3.000 autorizovaných predajcov.
Ďalšie informácie o Hyundai Motor Europe a jej produktoch sú k dispozícii na www.hyundai.com/eu. Sledujte Hyundai Motor Europe na sieti Twitter @HyundaiEurope a Instagram @HyundaiEurope.
Hyundai Motor Co.
Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967, je významným svetovým partnerom v oblasti automobilovej výroby a súvisiacich služieb. Hyundai Motor Group má inovatívnu obchodnú štruktúru umožňujúcu využívanie zdrojov od taveného železa po hotové automobily. Spoločnosť Hyundai Motor má po celom svete 8 výrobných závodov a 7 dizajnových a technických centier a v roku 2018 celosvetovo predala vyše 4,5 milióna vozidiel. S viac ako 110.000 zamestnancami na celom svete Hyundai Motor pokračuje v rozširovaní  svojho modelového programu lokalizovanými vyrábanými modelmi a usiluje sa posilniť svoju rolu lídra v oblasti ekologického pohonu spustením výroby celosvetovo prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík – Hyundai ix35 Fuel Cell, a modelmi IONIQ, ktoré ako prvé na svete ponúkajú trojaký elektrifikovaný pohon – čisto elektrický, hybridný a plug-in hybridný. Ďalšie informácie o Hyundai Motor a jej produktoch sú k dispozícii na www.worldwide.hyundai.com alebo www.hyundaiglobalnews.com

Späť