Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky HYUNDAI ~ Hyundai Motorsport dosiahol svoj najlepší výsledok v Portugalsku

24.05.2016 Novinky HYUNDAI

Hyundai Motorsport po náročnom víkende dosiahol svoj najlepší výsledok v Portugalsku

  • Dani Sordo sa po bezproblémovom záverečnom dni na Rally de Portugal umiestnil na štvrtom mieste po tretí raz za sebou
  • Pre Hyundai Motorsport je štvrté miesto doteraz najlepším výsledkom na súťaži v Portugalsku, kde Sordo minulý rok skončil šiesty
  • Thierry Neuville v nedeľu ráno odštartoval podľa propozícií Rally 2 a doviedol svoj Hyundai i20 WRC novej generácie do cieľa po niekoľkých dramatických skokoch v klasickej rýchlostnej skúške Fafe.

Hyundai Motorsport dokončil Rally de Portugal, piate podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach 2016 FIA World Rally Championship (WRC) štvrtým miestom v absolútnej klasifikácii, čo predstavuje doteraz najlepší výsledok tímu na tejto súťaži.

Po úspechoch i dramatických problémoch tímu počas prvých dní súťaže bola nedeľa bezproblémovým dňom, počas ktorého Dani Sordo a Thierry Neuville pohodlne absolvovali záverečné rýchlostné skúšky.

Rally de Portugal predstavovala významný zdroj skúseností pre tím po jeho doteraz najúspešnejšom štarte do sezóny WRC. Dramatické okolnosti, za ktorých v sobotu odstúpil Kevin Abbring a víťaz Rally Argentina Hayden Paddon, boli predohrou k frustrujúcemu pokračovaniu, keď Thierry Neuville v sobotu zostal stáť na rýchlostnej skúške SS11 bez paliva.

Pozitívnym momentom súťaže bolo, že Dani Sordo jazdil veľmi dobre a svoj Hyundai i20 WRC novej generácie doviedol hneď za medailovými pozíciami. Neuville v nedeľu ráno odštartoval podľa propozícií Rally 2, čo umožnilo tímu získať informácie o výkonnosti jeho automobilu v portugalskom teréne.

Sordo (Hyundai i20 WRC novej generácie so štartovným číslom 4) počas prvého dňa súťaže dosahoval vysoké tempo, ktoré stačilo na umiestnenie na stupienkoch víťazov, no v sobotu už nedokázal konkurovať automobilom tímu Volkswagen Motorsport na šmykľavých rýchlostných skúškach. Ale nestratil sebavedomie a v nedeľu jazdil rozvážne, čim vybojoval štvrté miesto a zabezpečil dôležité body pre Hyundai Shell World Rally Team do hodnotenia výrobcov.

Sordo povedal: „Pre nás to bol pokojný koniec súťaže v záverečných rýchlostných skúškach. Našim cieľom bolo doviesť automobil bezpečne do cieľa a udržať našu štvrtú pozíciu. Bohužiaľ, nedokázali sme nijako skrátiť náskok k prvej trojici, takže sme radšej zbytočne neriskovali. Vychutnával som si rýchlostné skúšky v nedeľu ráno; je to vždy veľký zážitok jazdiť v automobile WRC pred takými nadšenými divákmi. Hyundai i20 WRC novej generácie sa mi pilotoval veľmi dobre na týchto fantastických rýchlostných skúškach. Vieme, že sme mali trochu deficit výkonu oproti našim konkurentom na šmykľavom povrchu, no pracujeme na tom. Celkovo si myslím, že štvrté miesto nie je až také zlé. Získali sme niekoľko dôležitých bodov pre tím, takže teraz musíme sústrediť naše úsilie na ďalšiu súťaž.“

Neuville (Hyundai i20 WRC novej generácie so štartovným číslom 20) v štyroch záverečných rýchlostných skúškach v nedeľu stavil na istotu, no aj tak nadchol masy divákov v klasickej rýchlostnej skúške Fafe. Napriek tomu, že stratil možnosť udržať sa v top-five po probléme s palivom v sobotu, sa belgický pilot teší na nasledujúcu Rally Italia Sardegna, kde sa pred dvanástimi mesiacmi umiestnil na stupienkoch víťazov.

Neuville komentoval: „Nemali sme naozaj o čo bojovať v nedeľu, preto bolo našim cieľom bezpečne dokončiť súťaž. Sústredili sme sa na čistú jazdu, no trocha sme si aj zašantili v záverečných rýchlostných skúškach. Skok v skúške Fafe bol zábavný ako vždy, aj keď sme pri prvom prejazde mali trocha tvrdé pristátie! Bol to pre celý náš tím náročný víkend, no všetky detaily si podrobne prejdeme aby sme to urobili lepšie v budúcnosti. Hyundai i20 WRC novej generácie preukázal solídny výkon, no ešte stále je čo zlepšovať a na tom budeme ako celý tím tvrdo pracovať. Ďalšia súťaž je na Sardínii, na ktorú máme pekné spomienky z minulého roka, kedy sme sa umiestnili na stupienkoch víťazov – a to je opäť náš cieľ aj pre tento rok.“

Napriek náročnému víkendu Hyundai Motorsport odchádzal z Portugalska s najlepším výsledkom z tejto rely vo svojej histórii – štvrtým miestom.

Šéf tímu Michel Nandan povedal: „Naozaj sa nemôžeme tešiť z uplynulého víkendu, no môže byť pre nás malou útechou, že sme dosiahli doteraz najlepší výsledok na Rally Portugal. Nedokázali sme urobiť viac, no je frustrujúce, že sme mali počas súťaže toľko problémov. Sú určité oblasti, v ktorýchmusíme zlepšiť výkonnosť i20 WRC novej generácie. Tiež vidíme určité oblasti práce nášho tímu, kde musíme urobiť zlepšenia už do budúceho podujatia. Záver súťaže bol bezproblémový a bezpečný, pričom legendárny skok v rýchlostnej skúške Fafe priniesol veľa vzrušenia fanúšikom. Je radosť štartovať na takomto podujatí. Uplynulý víkend nám pripomenul, že WRC zostáva rýchly, náročný a vzrušujúci šampionát – a my sa chceme v ňom po celý čas držať na špičke.“

FIA World Rally Championship sa presunie na Sardíniu na šieste podujatie majstrovstiev, ktoré sa uskutoční v dňoch 10.-12. júna.

Celkové poradie

1.K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) 3:59:01.0
2.A. Mikkelsen / A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) +29.7
3.S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +34.5

4.D. Sordo / M. Marti (Hyundai i20 WRC novej generácie) +1:37.1

5.E. Camilli / B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +4:01.6
6.J. M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +4:06.9
7.M. ?stberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +6:53.6
8.M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +10:24.1
9.P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +11:45.2
10. N. Fuchs / F. Mussano (Škoda Fabia R5) +13:14.0         
... 
29. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC novej generácie) +36:15.3


2016 FIA World Rally Championship hodnotenie jazdcov

S. Ogier 114 bodov / A. Mikkelsen 67 /M. ?stberg 58 / H. Paddon 57 / D. Sordo 56 / J. M. Latvala 37K. Meeke 26 / O. Tanak 24/ T. Neuville 23 / E. Camilli 10 / S. Lefebvre 10 / H. Solberg 8 / M. Prokop 6 / E. Evans 6 / M. Ligato 6 / C. Breen 4 / L. Bertelli 4 /T. Suninen 3 / E. Lappi 2 / P. Tidemand 2 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 1 / V. Gorban 1

2016 FIA World Rally Championship hodnotenie výrobcov

Volkswagen Motorsport 145 bodov / Hyundai Motorsport 96 / M-Sport World Rally Team 82  / Volkswagen Motorsport II 70 / Hyundai Motorsport N 51 / / DMACK World Rally Team 30 / Jipocar Czech National Team 12 / Yazeed Racing 4

Všetky výsledky podliehajú oficiálnemu potvrdeniu FIA.



Hyundai Motorsport GmbH

Spoločnosť Hyundai Motorsport GmbH, založená 19. decembra 2012, je zodpovedná za globálne aktivity značky Hyundai v oblasti automobilového športu a primárne za program Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach WRC (World Rally Championship). Sídli v Alzenau neďaleko Frankfurtu nad Mohanom v Nemecku. V roku 2014 absolvovala svoju debutovú sezónu v šampionáte FIA World Rally Championship s tímom špecialistov a úplne novým automobilom Hyundai i20 WRC. Tím vo svojom prvom roku zanechal silný dojem, keď vybojoval miesta na stupienkoch víťazov v Mexiku a Poľsku, ako aj pamätný výsledok 1-2 v Nemecku. Vo svojej druhej sezóne sa tím zapojil do tesného súboja o druhé miesto v hodnotení výrobcov, pričom si na svoje konto pripísal viac umiestnení na stupienkoch víťazov i víťazstiev v rýchlostných skúškach. Do svojej tretej sezóny Hyundai Motorsport vstupuje s úplne novým automobilom i20 WRC, ktorý debutoval na Rally Monte Carlo v januári 2016 umiestnením na stupienkoch víťazov. Tím dosiahol svoje prvé víťazstvo s novým automobilom na Rally Argentina, štvrtom podujatí sezóny.

Ďalšie informácie o Hyundai Motorsport sú k dispozícii na: http://motorsport.hyundai.com

Hyundai Motor Company

Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967, je významným svetovým partnerom v oblasti automobilovej výroby a súvisiacich služieb. Hyundai Motor Group má inovatívnu obchodnú štruktúru umožňujúcu využívanie zdrojov od taveného železa po hotové automobily. Spoločnosť Hyundai Motor má 8 výrobných závodov a 7 dizajnových a technických centier mimo Južnej Kórei a v roku 2014 celosvetovo predala 4,96 milióna vozidiel. S takmer 100.000 zamestnancami na celom svete Hyundai Motor pokračuje v rozširovanísvojho modelového programu lokalizovanými vyrábanými modelmi a usiluje sa posilniť svoju rolu lídra v oblasti ekologického pohonu spustením výroby celosvetovo prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík Hyundai ix35 Fuel Cell a modelom IONIQ, ktorý je prvým modelom na svete s troma rozličnými elektrifikovanými systémami pohonu.

Ďalšie informácie o Hyundai Motor a jej produktoch sú k dispozícii na: http://worldwide.hyundai.com alebo www.hyundaiglobalnews.com

?

Späť

Galéria k článku