Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Ford víťazom v Le Mans!

21.06.2016 Novinky FORD

? „Toto je pre spoločnosť Ford Motor Company historický okamih,...“

LE MANS, Francúzsko, 19. júna 2016

Ford GT so štartovým číslom 68, za volantom ktorého sa striedali Sébastien Bourdais (FRA), Joey Hand (USA) a Dirk Müller (GER), v nedeľu o tretej hodine preťal cieľovú pásku ako celkový víťaz kategórie GT pretekov 24 hodín Le Mans 2016. Ford GT s číslom 69, pilotovaný Ryanom Briscoeom (AUS), Scottom Dixonom (NZ) a Richardom Westbrookom (GB), skončil takisto na stupni víťazov, a to na treťom mieste. Vozidlá Ford GT s číslami 66 a 67 dokončili preteky na štvrtom a deviatom mieste.

„Toto je pre spoločnosť Ford Motor Company historický okamih,“ povedal Bill Ford, predseda predstavenstva spoločnosti Ford Motor Company. „Mali sme odvážny sen, že by sme sa po 50 rokoch od fantastického triumfu v roku 1966 mohli vrátiť do Le Mans a bojovať na týchto najťažších pretekoch sveta o víťazstvo. Hrdosť, ktorú sme všetci cítili, keď Ford GT prešiel cieľovou líniou na Le Mans, je neopísateľná. Tento úspech je výsledkom neúnavnej práce tímu, ktorý navrhol, skonštruoval a pilotoval náš Ford GT, a ja som hrdý na každého jedného člena tohto tímu. Tím Ford Chip Ganassi Racing preukázal, že má podobného ducha ako značka Ford, ktorú charakterizuje inovatívnosť, cieľavedomosť a zmysel pre tímovú prácu. Históriu a odkaz našej značky si veľmi vážime a dnes sme do nej urobili ďalší cenný záznam, čo ma napĺňa mimoriadnou hrdosťou.“

Víťazstvo v Le Mans pre Ford GT – prvýkrát predstavený médiám minulý rok práve na okruhu Le Mans – prišlo 395 dní po prvej skúške tohto vozidla 20. mája 2015 na okruhu Calabogie Motorsports Park v Kanade. A vďaka herkulovskému úsiliu sa len za niečo vyše roka podarilo tímu Ford Chip Ganassi urobiť z neho víťaza Le Mans.

„Skonštruovať nové vozidlo a súťažiť s ním na Le Mans je obrovská úloha,“ povedal Mark Fields, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Ford Motor Company. „My sme sa na to podujali a podarilo sa nám dobyť víťazstvo na tých najnáročnejších motoristických pretekoch: 24 hodín Le Mans. Bolo úžasné podeliť sa o túto radosť s našimi predajcami, majiteľmi, zamestnancami, sponzormi a hosťami, z ktorých cítiť ohromnú hrdosť na to, že sú súčasťou rodiny Ford. Každý výrobca v triede GTE Pro bojoval s tým najlepším, čo mal k dispozícii, v tom najlepšom súťažnom duchu, a pre nás je vzrušujúce, že sme sa týchto neuveriteľných pretekov mohli zúčastniť.“

Po titanskom súboji s Ferrari s číslom 82 sa Ford GT poslednýkrát ujal vedenia v 20. hodine pretekov. Joeymu Handovi sa trikrát podarilo predbehnúť Ferrari, čím znova rozdúchal plameň 50 rokov trvajúcej rivality medzi týmito dvomi výrobcami.

„Je skvelé opäť tu zabodovať po 50 rokoch od víťazstva Fordu v roku 1966,“ povedal Joey Hand. „Vraveli sme síce, že chceme vyhrať, ale že sa nám to naozaj podarilo, je ohromné. Tomuto tímu sa podarilo dosiahnuť tak veľa za taký krátky čas. Všetci tvrdo pracovali, aj cez vianočné a novoročné obdobie, vďaka čomu máme súťažné vozidlo, s ktorým môžeme naozaj súťažiť. Jazdili sme, akoby to bol 24-hodinový šprint. Vyhral som už veľa pretekov, ale toto víťazstvo je úžasné. Cítim sa poctený, že som sa toho mohol zúčastniť. Som hrdý Američan, takže byť súčasťou rodiny Ford, kde vás berú ako jedného z nich, je pre mňa skvelé.“

Toto víťazstvo má zvlášť sladkú chuť pre Sébastiena Bourdaisa, ktorý sa narodil v blízkosti Tertre Rouge. Tento Francúz už predtým súťažil na Le Mans 10-krát, ale toto bolo jeho prvé víťazstvo.

„Je to neuveriteľný pocit, keď si uvedomím, čo sme dokázali,“ povedal Sébastien Bourdais. „Je za tým toľko úsilia, toľko emócií – a byť tým, kto vyhral a získal trofej pre rodinu Ford a každého, kto sa na tom podieľal, je naozaj výnimočné. Dnes do seba všetko zapadlo – história, súboj Ferrari/Ford, 50-ročný odstup a účasť značky Ford na tomto podujatí. A vyjsť z toho ako víťaz je úžasný pocit.“

Ford GT s číslom 66, za volantom ktorého sa striedali Billy Johnson (USA), Stefan Mücke (GER) a Olivier Pla (FRA), mal v počiatočných fázach dobré vyhliadky na víťazstvo, ktoré však zmarila drobná elektrická porucha. Také je tempo na pretekoch 24 hodín Le Mans; stačí chvíľa navyše v boxoch a ste mimo hry.

Ford GT s číslom 67, ktorý pilotovali Marino Franchitti (GB), Andy Priaulx (GB) a Harry Tincknell (GB), zdržal na začiatku pretekov problém s prevodovkou, takže celých 24 hodín musel dobiehať súperov, aby do cieľa prišiel na deviatom mieste.

Vďaka tomuto 175. víťazstvu v úlohe majiteľa tímu sa Chip Ganassi stal jediným majiteľom v histórii, ktorému sa podarilo získať víťazstvo na pretekoch Indianapolis 500, Daytona 500, Brickyard 400, Rolex 24 hodín Daytona, 12 hodín Sebring a 24 hodín Le Mans.

Ford GT s číslom 66 získal za toto podujatie maximálny počet bodov v rámci šampionátu vytrvalostných súťaží FIA WEC, čo zvýši atraktivitu zvyšných pretekov tejto sezóny WEC. Tím IMSA Ford Chip Ganassi Racing sa s veľkými očakávaniami vracia do USA, aby sa 3. júla na okruhu Watkins Glen zúčastnil ďalšieho kola seriálu WeatherTech SportsCar Championship.




Zostavy jazdcov tímu Ford Chip Ganassi Racing v Le Mans:

66 – Billy Johnson (USA), Stefan Mücke (Nemecko), Olivier Pla (Francúzsko)

67 – Marino Franchitti (Veľká Británia), Andy Priaulx (Veľká Británia), Harry Tincknell (Veľká Británia)

68 – Sébastien Bourdais (Francúzsko), Joey Hand (USA), Dirk Müller (Nemecko)

69 – Ryan Briscoe (Austrália), Scott Dixon (Nový Zéland), Richard Westbrook (Veľká Británia)

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálnym lídrom v odvetví automobilového priemyslu a mobility so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. Spoločnosť má približne 201 000 zamestnancov a 67 výrobných závodov po celom svete a k jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Spoločnosť Ford zároveň aktívne sleduje nové príležitosti v oblasti inteligentnej mobility v rámci plánu Ford Smart Mobility, prostredníctvom ktorého sa chce stať lídrom v oblasti konektivity, mobility, autonómnych vozidiel, skúsenosti zákazníkov, ako aj dát a analytiky. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej celosvetových produktoch alebo finančnej spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.??

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 jednotlivých trhoch a má približne 53 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 68 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a osem nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky Ford privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba v Európe sa začala v roku 1911.

O tímoch Chip Ganassi Racing

Chip Ganassi je už viac ako 25 rokov stálou súčasťou automobilovej pretekárskej branže a je považovaný za jedného z najúspešnejších a najinovačnejších majiteľov, akých tento šport zažil kdekoľvek na svete. V súčasnosti patria do jeho tímu štyri vozidlá v sérii Verizon IndyCar, dve vozidlá v sérii NASCAR Sprint Cup, jedno vozidlo v sérii NASCAR XFINITY, dve továrenské vozidlá Ford GT na majstrovstvách IMSA WeatherTech SportsCar Championship, dve továrenské vozidlá Ford GT na majstrovstvách FIA World Endurance Championship a dva superšporty na pretekoch Red Bull Global Rallycross. Jeho tímy majú za sebou celkovo 18 majstrovstiev a 170 víťazstiev, vrátane štyroch na pretekoch Indianapolis 500, jedného na pretekoch Daytona 500 a Brickyard 400 a šiestich na pretekoch Rolex 24 At Daytona a 12 hodín Sebringu. Ganassi sa môže pochváliť najmodernejšími pretekárskymi dielňami v Indianapolise a Concorde v Severnej Karolíne, pričom sídlo spoločnosti leží v Pittsburghu v Pensylvánii. Podrobnejšie informácie získate po prihlásení na stránku www.chipganassiracing.com

Späť

Galéria k článku