Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Ford Transit s vyspelým motorom Ford EcoBlue

02.05.2016 Novinky FORD

?Nový Ford Transit a Transit Custom s vyspelým novým motorom Ford EcoBlue ponúkajú nižšie náklady a vyšší výkon

Nové úžitkové vozidlá Ford Transit a Transit Custom prichádzajú s premiérou úplne nového vznetového motora Ford EcoBlue, ktorý prináša výrazné zníženie prevádzkových nákladov a vyšší výkon.

  • Zmenšený 2,0-litrový motor Ford EcoBlue znižuje spotrebu paliva až o 13 percent,* dodáva vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach a ponúka premenlivé servisné intervaly po dvoch rokoch/60 000 km.
  • Vyspelý vznetový motor bol vyrobený pre model Transit, ktorý je povestný svojou spoľahlivosťou, bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti. Motor spĺňa požiadavky normy Euro VI na mimoriadne nízke emisie.
  • K novým asistenčným technológiám patrí stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom a prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov. Šesťstupňová automatická prevodovka bude v ponuke koncom roka 2016.
  • Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom Birminghame majú verejnú premiéru nové modely Ford Transit a Transit Custom.

BRATISLAVA, 29. apríla 2016 – Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali tento týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford, Transit a Transit Custom, ktoré poháňa úplne nový špičkový 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue. Od polovice roka 2016 ponúknu zákazníkom nižšie prevádzkové náklady a vyšší výkon.

Motor novej generácie Ford EcoBlue, ktorý je nový od samého základu, znižuje spotrebu paliva v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým agregátom TDCi až o 13 percent. Emisie CO2 produkuje na úrovni od 157 g/km* a dodáva podstatne vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach, vďaka čomu má lepšie jazdné vlastnosti. Nový motor bude zároveň ponúkať prevádzkovateľom vozidiel Transit a Transit Custom premenlivé servisné intervaly po dvoch rokoch/60 000 km.

Úplne nový zmenšený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue je navrhnutý tak, aby spĺňal prísne kritériá spoločnosti Ford pre odolnosť úžitkových vozidiel. Vo vozidlách Transit absolvoval náročné skúšky odolnosti v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov, ktorých súčasťou bolo aj 400 000 km testovania v rukách reálnych vodičov vozidiel Transit.

„Výzvou bolo urobiť z nášho najpredávanejšieho Transitu vozidlo, ktoré bude mať lacnejšiu prevádzku, vyšší výkon, bude čistejšie z hľadiska produkcie emisií, ponúkne tichšiu kabínu, a celkovo bude bezpečnejšie a odolnejšie,“ uviedol Pete Reyes, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe. „A presne to sme urobili s novými modelmi Transit a Transit Custom, keď sme im dali úplne nový motor Ford EcoBlue.“

Čisté technológie vznetových motorov umožňujú produkciu mimoriadne nízkej hladiny emisií v súlade s prísnymi normami Euro VI, ktoré budú zavedené v septembri 2016 a vyžadujú zníženie emisií oxidov dusíka (NOx) o 55 percent v porovnaní s požiadavkami normy Euro V.

Okrem úplne nového radu motorov si bude možné vozidlá Transit a Transit Custom objednať aj s vyspelými asistenčnými technológiami, ku ktorým patrí stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom a prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov. Koncom roka 2016 si zákazníci budú môcť začať objednávať aj šesťstupňovú automatickú prevodovku namiesto manuálnej, a na modeloch Transit Custom Kombi bude v rámci voliteľnej výbavy v ponuke aj nové pneumatické odpruženie zadnej nápravy.

Dvojtonové vozidlá Transit a jednotonové modely Transit Custom sú základnými modelmi vynoveného radu Ford Transit, ktorého súčasťou sú ešte dve dodávkové vozidlá – menší úplne nový model Transit Connect a Transit Courier. Úspech tohto rozšíreného radu pomohol automobilke Ford stať sa v roku 2015 – po prvý raz za 19 rokov – najpredávanejšou značkou v oblasti predaja úžitkových vozidiel v Európe, keď jej celkový predaj dosiahol 280 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 23 percent.

Rast pokračoval aj v prvom štvrťroku 2016, keď sa v Európe predalo dovedna 50 100 vozidiel Transit a Transit Custom, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 15 percent.

Čistejší, výkonnejší a kultivovanejší vznetový motor Ford EcoBlue

Úplne nový 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue využíva úplne novú architektúru, ktorá je navrhnutá tak, aby pre budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford prinášala novú generáciu čistých, výkonných a kultivovaných motorov.

Motor bol vyvinutý s najnovšími systémami preplňovania turbodúchadlom, vstrekovania paliva a spaľovania, ako aj konštrukčnými technológiami a technológiami znižujúcimi trenie, ktorých cieľom je podstatné zníženie spotreby paliva a zvýšenie výkonu i prevádzkovej kultivovanosti. Motor sa pritom vyznačuje vynikajúcou odolnosťou a ponúka nízke prevádzkové náklady, aké sa požadujú od pohonnej jednotky vozidiel Transit.

Pre modely Transit a Transit Custom je 2,0-litrový motor Ford EcoBlue v ponuke vo výkonnostných verziách 105 k, 130 k a 170 k, z ktorých každá ponúka vyšší výkon aj krútiaci moment v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým agregátom. Lepšia ťažná sila pri nízkych otáčkach – kde krútiaci moment je vyšší o 20 percent pri 1 250 otáčkach za minútu – zaisťuje pružnejší a citlivejší výkon pri každodennej jazde.

Nižšie prevádzkové náklady podporuje aj podstatne nižšia spotreba paliva. Modely Transit vybavené voliteľným systémom automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop) produkujú emisie CO2 od úrovne 174 g/km a dosahujú priemernú spotrebu paliva od 6,6 l/100 km – čo je v porovnaní ekvivalentným odchádzajúcim modelom o 10 percent menej.

Vozidlá Transit Custom vybavené voliteľným systémom Auto-Start-Stop produkujú emisie CO2 od hranice 157 g/km a spotrebujú v priemere od 6,1 l/100 km pohonných hmôt – čo je pokles o 13 percent v porovnaní s ekvivalentným odchádzajúcim modelom.

Spoločnosť Ford predpokladá úsporu nákladov na pohonné hmoty až do výšky 1 600 eur na 130 000 km pre prevádzkovateľa novej dodávky Transit Custom s výkonom 105 k v porovnaní s predchádzajúcim modelom s výkonom 100 k.***

Znížili sa aj plánované náklady na údržbu. Premenlivé servisné intervaly sa predĺžili na dva roky/60 000 km, čo ponúka dodatočných 10 000 km medzi servismi na oboch modeloch Transit a Transit Custom.

Na to, aby dokázal splniť prísne požiadavky emisnej normy Euro VI, má 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue optimalizovaný spaľovací systém so selektívnou katalytickou redukciou s dodatočnou úpravou výfukových plynov pomocou prísady AdBlue® (vodný roztok močoviny).

Nový motor zároveň prispieva k zvýšeniu pohodlia vodiča počas dlhých pracovných dní v podobe významného zníženia hluku motora, ktorý dosahuje kultivovanú úroveň osobných automobilov. Vylepšená je aj prvotriedna jazdná dynamika modelov Transit a Transit Custom vďaka upravenému riadeniu, ktoré zaisťuje lepšiu spätnú väzbu, kým nový dizajn zadného tlmiča zlepšuje komfort a ovládanie.

Vyspelé asistenčné technológie vodiča a vozidla

Okrem úplne novej pohonnej jednotky ťažia nové modely Transit a Transit Custom aj z nových vyspelých asistenčných technológií vodiča a vozidla, ktoré zvyšujú sebadôveru a pohodlie vodičov za volantom.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj nasledovné funkcie:

  • Prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov – zmierňuje závažnosť niektorých čelných nárazov, ktorých účastníkmi sú vozidlá a chodci, alebo pomáha vodičom úplne sa vyhnúť niektorým nárazom
  • Adaptívny tempomat – využíva dopredu nasmerovaný radar, čím umožňuje vodičom udržiavať nastavenú vzdialenosť od vozidla pred sebou
  • Systém rozpoznávania dopravných značiek – prostredníctvom displeja združeného prístroja informuje vodiča o naposledy zaznamenanom rýchlostnom obmedzení, zrušení obmedzenia či obmedzeniach týkajúcich sa predbiehania iných vozidiel.

Modernizovaný elektronický stabilizačný systém (ESC), ktorý majú oba modely v štandardnej výbave, prináša rozšírený balík funkcií na zlepšenie stability vozidla v extrémnych jazdných situáciách. Patria k nim aj tri funkcie patentované spoločnosťou Ford:

  • Stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom (Side Wind Stabilisation) – ide o nový systém, ktorý použije brzdy na jednej strane vozidla, aby zmiernil následok náhleho poryvu bočného vetra na trase vozidla
  • Automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute (Curve Control) – unikátny systém vyvinutý spoločnosťou Ford, ktorého cieľom je bezpečne a stabilne spomaliť vozidlo v prípade príliš rýchleho vjazdu do zákruty, napríklad na diaľničnom výjazde
  • Stabilizačný systém proti prevráteniu (Roll Stability Control) – je určený na to, aby zabránil prevráteniu vozidla tým, že riadi krútiaci moment motora a brzdenie jednotlivých kolies.

Do kabíny modelu Transit majú zákazníci odteraz možnosť objednať si systém konektivity Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou s novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je vyspelá funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov. Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky. Zvonka sú nové modely Transit a Transit Custom, vybavené úplne novým 2,0-litrovým motorom Ford EcoBlue, rozpoznateľné podľa novej chrómovej ukončovacej lišty v spodnej časti prednej mriežky chladiča.

Na zvýšenie miery pohodlia a komfortu pri jazde v meste si vodiči verzií Transit s pohonom predných kolies a modelov Transit Custom budú môcť objednať šesťstupňovú automatickú prevodovku SelectShift, ktorá bude k dispozícii koncom roku 2016. Prevodovka má plynulý, citlivý a efektívny chod pri spojení so vznetovým motorom Ford EcoBlue, vrátane systému automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop), pokiaľ je súčasťou výbavy. Okrem toho ponúka aj možnosť manuálneho preraďovania pomocou tlačidiel na radiacej páke.

Pneumatické odpruženie zadnej nápravy, ktoré je v tomto segmente unikátom, je vyvinuté špeciálne pre model Transit Custom a spĺňa všetky požiadavky noriem spoločnosti Ford pre odolnosť úžitkových vozidiel. Systém vzduchového odpruženia zabezpečuje pružnú a vyrovnanú jazdu pri rôznej úrovni zaťaženia vozidla, čo zvyšuje pohodlie cestujúcich a zlepšuje dynamiku vozidla na modeloch Kombi M1.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý komplexný rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny. Vodiči modelu Transit si ďalej môžu vybrať verziu s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj karosériu vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.


Úplne nový motor Ford EcoBlue mení pravidlá hry v oblasti vznetových agregátov – je čistejší, úspornejší, výkonnejší a má vyšší krútiaci moment

  • Spoločnosť Ford predstavuje úplne nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue. Ide o prvý z nového radu vyspelých vznetových motorov od automobilky Ford, ktorý prináša bezkonkurenčnú kombináciu úspory paliva, výkonu a kultivovanosti.
  • Čistý dizajn motora znižuje trenie vďaka inováciám, ako je vyvažovací hriadeľ, rozvodový remeň v olejovom kúpeli či modulárny vačkový hriadeľ, ktorý spoločnosť Ford použila po prvý raz a ktorý zvyšuje hospodárnosť o 13 percent.
  • Prvé zrkadlovo prevrátené nasávacie potrubie od automobilky Ford a turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou s materiálmi raketových motorov prispievajú k tomu, že motor dodáva viac ako o 20 percent vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Lepšie jazdné vlastnosti zasa pomáhajú vodičom úžitkových vozidiel bez námahy zvládať každodenné náročné situácie na cestách.
  • Štandardný systém selektívnej katalytickej redukcie s dodatočnou úpravou emisií prispieva k ďalšiemu zníženiu emisií oxidov dusíka (NOx). Optimalizovaná konštrukcia motora zasa zmierňuje emitovaný hluk o štyri decibely pri voľnobehu.

BRATISLAVA 29. apríla 2016 – Spoločnosť Ford tento týždeň predstavila prvý nový vyspelý vznetový motor Ford EcoBlue, ktorý vďaka dômyselným technológiám a inovačnej konštrukcii prinesie zákazníkom úsporu paliva a nižšie emisie CO2 a NOx*.

Rad vznetových motorov EcoBlue od spoločnosti Ford, ktoré vychádzajú zo špičkového výkonu a technológií mnohonásobne ocenených zážihových motorov EcoBoost, bude poháňať budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford, pričom ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 100 k až 240 k.

Štvorvalcový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue má premiéru v nových úžitkových vozidlách Transit a Transit Custom a prináša bezkonkurenčnú kombináciu úspory paliva, výkonu a kultivovanosti.

Jazdné vlastnosti sú lepšie vďaka o 20 percent vyššiemu krútiacemu momentu pri 1 250 otáčkach za minútu v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým vznetovým motorom TDCi s rovnakým výkonom, vďaka čomu môžu vodiči úžitkových vozidiel bez námahy zvládať každodenné náročné situácie na cestách, ako je napríklad „slimačie tempo“ premávky či predbiehanie pomalšie idúcich vozidiel. Nový motor zároveň zmierňuje emitovaný hluk o štyri decibely pri voľnobehu, čím prináša do segmentu úžitkových vozidiel kultivovanosť osobných automobilov.

„Motor EcoBoost od spoločnosti Ford vytvoril nový štandard v oblasti zážihových motorov – je menší, účinnejší a má prekvapivý výkon. Rovnaká posadnutosť zavádzať novinky pre zákazníkov sa skrýva aj za naším novým radom vznetových motorov Ford EcoBlue,“ uviedol Jim Farley, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe. „Náš európsky tím pre vznetové motory vytvoril v prípade tohto motora niečo mimoriadne a my veríme, že sa stane meradlom výkonnosti a kultivovanosti vznetových motorov.“

Úplne nová architektúra motora zabezpečuje nižšie trenie a čistejšie spaľovanie v spaľovacom systéme. Dômyselné procesy dodatočnej úpravy výfukových plynov umožňujú produkovať mimoriadne nízku úroveň emisií v súlade s prísnymi požiadavkami normy Euro VI, ktoré budú zavedené v septembri 2016 a vyžadujú zníženie emisií oxidov dusíka (NOx) o 55 percent v porovnaní s požiadavkami normy Euro V.

K vyspelým technológiám motora patrí integrovaný sací systém so zrkadlovo prevráteným portingom, ktorý zaisťuje optimálne dýchanie motora a ktorý spoločnosť Ford použila po prvý raz. Ďalej je to turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou s materiálmi raketových motorov, ktoré sú určené pre aplikácie pri vysokých teplotách, a úplne nový systém vstrekovania paliva pri vysokom tlaku, ktorý je citlivejší, tichší a ponúka presnejšie dávkovanie paliva.

Univerzálny nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue, ktorý vyvinuli inžinierske tímy spoločnosti Ford vo Veľkej Británii a Nemecku, bude spočiatku v ponuke v úžitkových vozidlách vo výkonnostných verziách 105 k, 130 k a 170 k. Motor však dokáže vyvinúť aj viac ako 200 k výkonu, takže neskôr ním budú vybavené aj osobné automobily značky Ford – a to spoločne s ďalšími novými motormi radu EcoBlue, vrátane 1,5?litrového variantu.

Nízke trenie, dômyselné spaľovanie

Čistý dizajn úplne nového 2,0-litrového motora Ford EcoBlue prináša viaceré inovácie, ktoré znižujú trenie, čím prispievajú k zvýšeniu hospodárnosti o 13 percent, vrátane nasledujúcich aspektov:

  • Konštrukcia kľuky hriadeľa s odstupom 10 mm, ktorá minimalizuje bočné zaťaženie piestu, vďaka ktorej sa znižujú trecie sily voči stenám valcov zmenšeného štvorvalcového železného bloku motora
  • Minimalizovaný priemer ložísk kľukového hriadeľa
  • Konštrukcia rozvodového remeňa v olejovom kúpeli pre hnacie remene vačkového hriadeľa a olejového čerpadla
  • Optimalizovaný ventilový rozvod a úplne nový jednodielny modul vačkového hriadeľa.

Spoločnosť Ford po prvý raz použila nové riešenie zrkadlovo prevráteného portingu pre integrované sacie potrubie, ktoré presne riadi prietok vzduchu do valcov – pričom do valcov číslo jeden a dva prúdi vzduch v smere hodinových ručičiek a do valcov číslo tri a štyri prúdi opačným smerom.

Toto súmerné usporiadanie zabezpečuje rovnomerné premiešavanie paliva a vzduchu v spaľovacích komorách všetkých štyroch valcov, vďaka čomu môžu konštruktéri dôslednejšie kontrolovať spôsob, akým motor spaľuje palivo. Pri vylaďovaní spaľovacieho procesu boli v rámci počítačových experimentov použité merania viac ako 1 400 faktorov, ktoré majú vplyv na zdvih a časovanie samotných ventilov.

„Náš vôbec prvý zrkadlovo prevrátený dizajn sacieho potrubia v spojení s optimalizovaným usporiadaním spaľovacej komory nám pomáha premieňať palivo na energiu efektívnejšie než v ktoromkoľvek inom vznetovom motore, aký sme kedy vyrobili,“ hovorí dr. Werner Willems, technický špecialista spoločnosti Ford pre oblasť spaľovacích systémov.

Nové vstrekovače paliva dokážu dodať až šesť vstrekov v jednom spaľovaní, pričom jeden vstrek trvá len 250 mikrosekúnd (0,00025 sekundy) a dodá 0,8 mg nafty – čo zodpovedá jednému zrnku cukru. Tento nepatrný objem paliva sa vstrekne cez osem kužeľovitých otvorov, z ktorých každý má priemer 120 mikrónov – čo je približne šírka ľudského vlasu.

Do tela vstrekovacej jednotky je zakomponovaná piezoelektrická technológia, ktorá využíva elektricky citlivé kryštály na dôslednejšiu kontrolu dodávky paliva – a zvyčajne sa používa v motoroch luxusných osobných automobilov. Nové vstrekovače sa vyznačujú nižšou hladinou hluku, minimálnou stratou energie z palivového čerpadla, citlivejším a menej rušivým výkonom systému automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop) a korekciou kalibrácie v reálnom čase v záujme čo najvyššej úspory paliva.

Vyspelé preplňovanie turbodúchadlom

Úplne nové kompaktné turbodúchadlo je špeciálne navrhnuté tak, aby pri nízkych otáčkach motora dodávalo viac vzduchu v porovnaní s odchádzajúcim 2,2-litrovým motorom TDCi, a zabezpečovalo tak hladký priebeh v celom rozsahu otáčok, a až 340 Nm krútiaceho momentu pri 1 250 otáčkach za minútu.

Aerodynamicky vyspelé koleso turbíny – vyrobené zo zliatiny Inconel, ktorá sa používa v extrémnych teplotných podmienkach, napríklad v raketových motoroch – má zmenšený priemer takmer o 10 percent. Obežné koleso kompresora z leteckého hliníka má priemer menší o 15 percent. Tieto redukcie veľkosti znižujú zotrvačnosť a umožňujú rýchlejší nárast výkonu pri rýchlosti kolesa až 240 000 otáčok za minútu, čo prispieva k vyššiemu krútiacemu momentu pri nízkych otáčkach.

„Dôležitým faktorom, ktorý sme si všimli vďaka spätnej väzbe od zákazníkov, je rastúca tendencia vodičov preťažovať brzdu vozidiel so vznetovými motormi zaradením spojky, keď ide motor na voľnobeh (tzv. „diesel creep“) – čím sa krútiaci moment pri nízkych otáčkach stáva ešte zásadnejším,“ uviedol Paul Turner, technický riaditeľ spoločnosti Ford of Europe pre oblasť základných motorov.

Obežné kolesá kompresora sa skôr frézujú než odlievajú, čím sa zlepšuje tolerancia na dva až tri mikróny (čo je približne veľkosť jednej baktérie), zvyšuje sa odolnosť a znižuje sa miera hluku a vibrácií. Na miesto doterajšieho závitkového pohonu s prevodom nastúpi nový pohon turbodúchadla, ktorý zníži čas odozvy na polovicu, teda na 110 milisekúnd – koľko trvá žmurknutie oka.

Nový motor pohodlne splní budúce európske emisné požiadavky, pretože má podporu prvého štandardizovaného systému selektívnej katalytickej redukcie od spoločnosti Ford. Systém je úzko spojený so zadnou časťou motora, čo zaisťuje jeho maximálnu účinnosť a vynikajúci výkon pri jazde za studena. Do hlavy valcov je zabudovaný kanál recirkulácie výfukových plynov s krátkou slučkou, čo prispieva ku kompaktnejšej konštrukcii motora a pomáha optimalizovať chladenie plynov.

Vyššia kultivovanosť

Dvojlitrový motor Ford EcoBlue bude prvou vznetovou pohonnou jednotkou v úžitkových vozidlách od spoločnosti Ford, ktorá bude dosahovať kritériá úrovne hluku, vibrácií a tvrdosti osobných automobilov, čo prispeje k zvýšeniu ich jazdnej príťažlivosti.

Nový motor emituje pri voľnobehu polovicu akustickej energie ako 2,2-litrový vznetový motor TDCi. Akusticky optimalizovaná hlava a blok valcov, ako aj spevnený rebrinový rám a olejová vaňa sú špeciálne vyvinuté tak, aby neboli citlivé na aktivitu vo vnútri motora, kým neploché protiľahlé povrchy sú starostlivo navrhnuté tak, aby obsahovali dobre tesniace tesnenia zadržiavajúce hluk vo vnútri motora.

„Základná konštrukcia motora môže slúžiť ako rezonančná doska pre pohyby, ku ktorým dochádza v jej vnútri, podobne ako zvon. Takže sa snažíme vyvinúť zvon, ktorý až tak dobre nezvoní,“ uviedol Dominic Evans, špecialista spoločnosti Ford of Europe pre oblasť hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH). „Každý významný komponent tohto motora, ktorý má vplyv na hluk, sme skonštruovali tak, aby mal tichší a hladší chod – a výsledkom sú tie najvyberanejšie úžitkové vozidlá so vznetovým motorom, aké Ford kedy postavil.“

Lisovaný akustický kryt, ktorý zaisťuje penové zapuzdrenie hlavy valcov, a predný kryt vyrobený zo zvukotesnej ocele ďalej zabraňujú šíreniu hluku motora do kabíny, a vytvárajú tak z nej počas jazdy tichšie prostredie. K ďalším opatreniam na zníženie hladiny NVH patria:

  • analýza mikrogeometrie ozubenia kolies až na úroveň mikrónov (0,001 mm) s cieľom dosiahnuť dokonalé ozubenie pre plynulejší chod a menšie vysokofrekvenčné „kvílenie“
  • optimalizované olejové čerpadlo s nerovnomerne rozmiestnenými lopatkami, ktoré rozbíjajú frekvenciu hluku čerpadla tak, aby bola pre poslucháča menej postrehnuteľná
  • vyspelé vstrekovače paliva s integrovanými piezo-stĺpikmi, softvérom zmierňujúcim hluk a optimalizovaným vstrekovaním paliva.

Odolnosť úžitkových vozidiel

Nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue spĺňa náročné celosvetové normy spoločnosti Ford v oblasti odolnosti úžitkových vozidiel na extrémne použitie na takých rozmanitých trhoch, ako je Európa, USA a Čína.

Výkon motora bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti, ktorých súčasťou bolo 400 000 km v rukách reálnych zákazníkov, ďalej komplexná analýza v laboratóriách aj na testovacích tratiach pre vozidlá spoločnosti Ford, ako aj hodnotenia automatizovanej kontroly (CAE) v každej fáze vývoja.

Olejová sústava – vrátane špecifikácie oleja, olejovej vane a rozmerov filtrov, maximálne prípustnej deformácie vývrtu valca a špecifikácií piestnych krúžkov – je vyrobená tak, aby predlžovala životnosť oleja i komponentov, ktoré si nevyžadujú údržbu, ako je remeň vačkového hriadeľa, modul vačkového hriadeľa a vodné čerpadlo.

„Dvojlitrový motor Ford EcoBlue sme vyvinuli vďaka spätnej väzbe od zákazníkov z celého sveta,“ uviedol Turner. „Univerzálna konštrukcia umožňuje dokonca použitie toho istého bloku pre aplikácie s pohonom predných kolies aj s pohonom zadných kolies, kým dômyselný dizajn a technológie zabezpečujú nízku spotrebu paliva a produkciu emisií, ktoré bude možné v budúcnosti ešte upravovať.“


____________________________

POZNÁMKY PRE REDAKTOROV

Ford Transit a Transit Custom – úplne nový rad motorov

Úplne nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue

Predchádzajúci 2,2-litrový motor TDCi

Nárast výkonu/krútiaceho momentu

105 k/360 Nm

100 k/310 Nm

+5 k/+50 Nm

130 k/385 Nm

125 k/350 Nm

+5 k/+35 Nm

170 k/405 Nm

155 k/385 Nm

+15 k/+20 Nm

* Uvedené údaje o spotrebe paliva/energie, emisiách CO2 a dojazde na čisto elektrický pohon sa merajú podľa technických požiadaviek a špecifikácií Nariadení Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a č. (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a úrovni emisií CO2 sa vzťahujú na verziu vozidla a nie na konkrétne vozidlo. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú porovnanie medzi rôznymi typmi vozidiel a rôznymi výrobcami. Pri konečnej spotrebe paliva/energie, produkcii emisií CO2 a dojazde na čisto elektrický pohon zohrávajú úlohu popri účinnosti využitia paliva aj jazdné návyky vodiča a ďalšie faktory netechnického charakteru. Oxid uhličitý (CO2) je hlavný plyn, ktorý vyvoláva v atmosfére skleníkový efekt a prispieva ku globálnemu otepľovaniu.

** Údaje o predaji na 20 hlavných európskych trhoch spoločnosti Ford, kde ju zastupujú Národné predajné spoločnosti. Týchto 20 európskych trhov tvoria krajiny: Rakúsko, Belgicko, Veľká Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Španielsko, Švédsko a Švajčiarsko.

*** Údaj vychádza z nákladov na palivo vo výške cca 1,36 € za liter.

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálnym lídrom v odvetví automobilového priemyslu a mobility so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. Spoločnosť Má približne 199 000 zamestnancov a 67 výrobných závodov po celom svete a k jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Spoločnosť Ford zároveň aktívne sleduje nové príležitosti v oblasti inteligentnej mobility v rámci plánu Ford Smart Mobility, prostredníctvom ktorého sa chce stať lídrom v oblasti konektivity, mobility, autonómnych vozidiel, skúsenosti zákazníkov ako aj dát a analytiky. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej celosvetových produktoch alebo finančnej spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.?

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 jednotlivých trhoch a má približne 53 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 68 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a osem nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky Ford privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba v Európe sa začala v roku 1911.

Späť

Galéria k článku