Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky FORD ~ Ford Fiesta ST novej generácie debutuje na autosalóne v Ženeve

07.03.2017 Novinky FORD

Ford Fiesta ST novej generácie debutuje na autosalóne v Ženeve s 1,5-litrovým trojvalcovým motorom EcoBoost s výkonom 200 k a funkciou jazdných režimov Drive Mode

  • Divízia Ford Performance predstavuje svetovej verejnosti na autosalóne v Žene premiéru modelu Ford Fiesta ST novej generácie, ktorý poháňa úplne nový 1,5-litrový trojvalcový motor EcoBoost s výkonom 200 k.
  • Prvý trojvalcový model z dielne Ford Performance prináša aj funkciu jazdných režimov Drive Modes, ktoré upravujú nastavenia motora, riadenia, stabilizačného systému a dokonca aj zvuku výfuku tak, aby jazda za každých okolností prinášala potešenie.
  • Elektronické vylepšenie zvuku a aktívny výfukový ventil zosilňujú športový zvuk trojvalcového motora, ktorý okrem iného obsahuje aj funkciu deaktivácie valcov, čo prispieva k ďalšiemu zníženiu emisií CO2*
  • Rozšírené možnosti osobného prispôsobenia a technológií zahŕňajú nové dizajnové balíky, systém konektivity SYNC 3 s osempalcovou dotykovou obrazovkou a exkluzívny audiosystém B&O Play.

ŽENEVA 6. marca 2017 – Premiéru modelu Ford Fiesta ST novej generácie predstavila dnes divízia Ford Performance na autosalóne v Ženeve.

Fiestu ST novej generácie poháňa úplne nový 1,5-litrový trojvalcový motor, s ktorým vozidlo dosiahne výkon 200 k, krútiaci moment 290 Nm a predpokladané zrýchlenie 0 – 100 km/h za 6,7 sekundy.

Fiesta ST tretej generácie bude vôbec prvým modelom divízie Ford Performance s pohonom trojvalcového motora a zároveň prvým modelom Fiesta ST, ktorý prinesie funkciu voliteľných jazdných režimov Drive Modes. Táto funkcia umožňuje nastaviť konfiguráciu riadenia motora, volantu a stabilizačného systému na režim „Normal“, „Sport“ alebo „Track“. Tým sa optimalizuje príjemný zážitok z jazdy v rôznych jazdných podmienkach, od jazdy po diaľnici až po jazdu na trati.

Funkcia jazdných režimov Drive Modes v modeli Fiesta ST upravuje tiež nastavenia technológie elektronického vylepšenia zvuku (ESE) a aktívny ventil na reguláciu zvuku výfuku na zaistenie ešte príjemnejšieho zážitku z jazdy. Tieto technológie zosilňujú prirodzene športový zvuk nového 1,5-litrového motora EcoBoost, ktorý disponuje aj systémom deaktivácie valcov pre trojvalcový motor od spoločnosti Ford. Systém je prvý v odvetví a prispieva k ďalšiemu zníženiu emisií CO2 na predpokladanú úroveň 114 g/km.* 

Fiesta ST novej generácie bude k dispozícii od okamihu uvedenia na trh, čo bude začiatkom roka 2018, a to v trojdverovej a päťdverovej verzii karosérie. Model bude v ponuke s doposiaľ najširšou škálou možností obloženia interiéru i osobného prispôsobenia. Odvážny a výrazný dizajn exteriéru prinesie jedinečnú mriežku chladiča so sieťovinovým vzorom inšpirovanú pretekárskymi automobilmi a exkluzívne 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

„Naša Fiesta ST novej generácie je verná filozofii, ktorej jadrom je prinášať špičkové technológie s cieľom zlepšiť každý aspekt citlivého podvozka a pohonnej sústavy Ford Performance,“ uviedol Joe Bakaj, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre vývoj produktov. „S technológiou voliteľných jazdných režimov Drive Modes a úplne novým motorom EcoBoost, ktorý sa vyznačuje nebývalým spojením výkonu a úspornosti, prinesie model najuniverzálnejší, najpríjemnejší, najpodmanivejší a najobohacujúcejší zážitok z jazdy, aký kedy Fiesta ST priniesla.“

Úplne nový 1,5-litrový motor EcoBoost

Úplne nový 1,5-litrový motor EcoBoost je súčasťou radu zážihových motorov EcoBoost od spoločnosti Ford, kam patrí aj mnohonásobne ocenený 1,0‑litrový motor EcoBoost. Motor s objemom 1,5 litra využíva technológie ako preplňovanie turbodúchadlom, vstrekovanie paliva pod vysokým tlakom a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek na zaistenie optimálneho výkonu a hospodárneho chodu.

Trojvalcová architektúra motora prináša prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Výkon zosilňuje aj nové turbodúchadlo, ktoré využíva optimalizovanú konštrukciu turbíny na rýchlejší nárast plniaceho tlaku a minimalizáciu oneskorenia v záujme citlivejšej a príjemnejšej jazdy.

Nová kombinácia technológie vstrekovania paliva do sacieho kanála a priameho vstrekovania paliva pomáha zabezpečiť vysoký výkon a odozvu popri zníženej tvorbe emisií CO2*, pričom pri nízkom zaťažení motora dochádza k zvlášť výraznému zníženiu spotreby paliva.

Nová technológia deaktivácie valcov od spoločnosti Ford – prvý raz ohlásená pre 1,0-litrový motor EcoBoost a ako prvá na svete pre trojvalcový motor – prispeje k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva v modeli Fiesta ST pri zachovaní rovnakého výkonu. Technológia automaticky zastaví dodávku paliva a činnosť ventilov v jednom z valcov motora v podmienkach, kde je nie je nutný plný výkon, ako napríklad pri voľnobehu alebo jazde ustálenou rýchlosťou, keď nie sú na motor kladené vysoké nároky. Táto technológia dokáže vypnúť alebo znova zapnúť jeden valec v priebehu 14 milisekúnd – čo je 20-krát rýchlejšie než žmurknutie oka – a bez problémov tak dodať plný výkon na požiadanie.

Celohliníkový motor obsahuje integrované zberné výfukové potrubie, ktoré pomáha motoru rýchlejšie dosiahnuť optimálnu teplotu, čím sa zlepšuje jeho účinnosť. Krútiaci moment dodáva rýchlejšie, pretože minimalizuje vzdialenosť, ktorú musia prejsť výfukové plyny medzi valcami a turbodúchadlom. Motor bude disponovať aj filtrom pevných častíc pre zážihové motory, ktorý znižuje emisie sadzí.

Nové režimy jazdy Drive Modes

Funkcia voliteľných režimov jazdy Drive Modes dodáva Fieste ST novej generácie ešte väčšiu univerzálnosť, pretože umožňuje vodičom optimalizovať si pôžitok z jazdy tak, aby im vyhovoval v rôznych podmienkach, od vozenia detí do školy až po jazdu na pretekárskej trati:

  • V režime bežnej jazdy „Normal“ je riadenie motora, riadenie preklzu, elektronický systém riadenia stability (ESC), elektronické vylepšenie zvuku (ESE), zvuk výfuku a elektronický posilňovač riadenia (EPAS) prispôsobené tak, aby dodávali prirodzenú odozvu a pocit dobrého prepojenia vozidla s vozovkou.
  • V športovom režime „Sport“ je riadenie motora a odozva plynového pedála ostrejšie a nastavenia posilňovača EPAS upravené tak, aby dodávali aktívnejšiu spätnú väzbu a jemnejšie ovládanie pre rýchlu jazdu v teréne. Aktívny ventil na reguláciu hluku sa otvorí a funkcia ESE sa upraví tak, aby zosilnila športový zvuk výfuku a zvuk motora v kabíne.
  • V dynamickom režime „Track“ sú všetky dynamické funkcie vozidla vyladené tak, aby vozidlo dosiahlo čo najlepší čas na okruhu, riadenie preklzu je vypnuté a zásahy elektronického systému riadenia stability (ESC) sú nastavené na režim wide-slip s obmedzenými zásahmi pre ostrú jazdu na pretekárskom okruhu.

Svižný a citlivý podvozok vyladený tímom Ford Performance bude podporovať modernizovaná technológia smerovania krútiaceho momentu, ktorá pri prejazde zákrutou použije brzdnú silu na vnútorné predné koleso vozidla, čím sa zlepšia jeho jazdné vlastnosti a znižuje nedotáčavosť. Elektronický systém riadenia stability (ESC) s tromi režimami jazdy umožní vodičom vybrať si medzi plným zásahom systému, režim wide-slip s obmedzeným zásahom a režimom úplnej deaktivácie systému.

Väčšie možnosti osobného prispôsobenia

Fiesta ST novej generácie ponúkne viac možností osobného prispôsobenia než kedykoľvek predtým. Zákazníci si budú môcť vybrať zo širokej ponuky ozdobných prvkov pre radiacu páku, volant, kľučky dverí a ozdobný hrot palubnej dosky, a na výber budú aj osobité dizajnové balíky.

Ergonomický interiér modelu Fiesta ST prinesie okrem iného sedadlá Recaro s dobrou oporou a volant s plochým dnom. K farbám karosérie pribudne nový modrý odtieň Performance Blue. Fiesta ST ponúkne aj exkluzívne 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

„Naše modely ST sú vyrobené tak, aby sprístupnili zákazníkom zážitok z jazdy tímu Ford Performance bez ohľadu na ich životný štýl,“ uviedol Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Fiesta ST. „S troj- a päťdverovou verziou karosérie a výraznými dizajnovými možnosťami, ktoré dopĺňajú jazdné vlastnosti modelu dostupné už od prvého dňa, ponúkne Fiesta ST novej generácie väčšiu príťažlivosť pre ešte väčší počet kupujúcich.“

Komunikačný a zábavný systém SYNC 3 od spoločnosti Ford umožní vodičom Fiesty ST ovládať audiosystém, navigáciu a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových príkazov podobných bežnej reči. Systém SYNC 3 je kompatibilný so systémami konektivity Apple CarPlay a Android Auto™ a vybavený je až osempalcovými plávajúcimi dotykovými obrazovkami inšpirovanými tabletom, ktoré možno obsluhovať pomocou pohybu palca a ukazováka.

Fiesta ST novej generácie bude v ponuke aj s mimoriadne kvalitným audiosystémom B&O PLAY, ktorý prináša exkluzívny poslucháčsky zážitok. Je to jeden z prvkov, ktoré spoločnosť Ford prvý raz ohlásila minulý rok pre model Fiesta novej generácie.

Ford Performance

Globálna organizácia Ford Performance slúži ako laboratórium inovácií a skúšobňa na tvorbu unikátnych výkonných vozidiel, dielov, príslušenstva a zážitkov pre zákazníkov.

Patrí sem vývoj inovácií a technológií v oblasti aerodynamiky, ľahkých konštrukcií, elektroniky, výkonu a hospodárnosti hnacích sústav, ktoré možno aplikovať na širšie portfólio produktov spoločnosti Ford.

„Majitelia Fiesty ST novej generácie budú môcť využívať výhody vyvinuté divíziou Ford Performance pre super športové vozidlo Ford GT a vysokovýkonný hatchback Focus RS, ako sú napríklad vysokovýkonné technológie EcoBoost a Drive Mode,“ uviedol Dave Pericak, riaditeľ globálnej divízie Ford Performance. „Keď pracujeme ako jeden tím Ford Performance, pomáha nám to lepšie prinášať pôžitok z jazdy, ktorý je základom našich vozidiel, a demokratizovať dômyselné funkcie zvyšujúce výkon pre každého zákazníka.“

Viac informácií.



*Potvrdené údaje o spotrebe paliva/energie a emisiách CO2 pre tento model zatiaľ nie sú k dispozícii. Údaje o spotrebe paliva/energie, emisiách CO2 a dojazde vozidla v elektrickom režime jazdy sa merajú podľa technických požiadaviek a špecifikácií Nariadení Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a č. (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a úrovni emisií CO2 sa vzťahujú na verziu vozidla a nie na konkrétne vozidlo. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú porovnanie medzi rôznymi typmi vozidiel a rôznymi výrobcami. Popri účinnosti využitia paliva zohrávajú úlohu pri konečnej spotrebe paliva, produkcii emisií CO2 a dojazde vozidla v elektrickom režime jazdy aj jazdné návyky vodiča a ďalšie faktory netechnického charakteru. Oxid uhličitý (CO2) je hlavný plyn, ktorý vyvoláva v atmosfére skleníkový efekt a prispieva ku globálnemu otepľovaniu.

Android a Android Auto sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálnym lídrom v odvetví automobilového priemyslu a mobility so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. Spoločnosť má približne 201 000 zamestnancov a 62 výrobných závodov po celom svete a k jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel a SUV značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. V záujme rozširovania svojho obchodného modelu spoločnosť aktívne sleduje nové príležitosti investícií v oblasti elektrifikácie, autonómnych vozidiel a mobility. Ford poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company. Viac informácií o spoločnosti Ford a jej produktoch a službách nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 jednotlivých trhoch a má približne 52 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 68 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford of Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a osem nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky Ford privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba v Európe sa začala v roku 1911.

Späť

Galéria k článku